• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی کشور خبر داد:

احداث نخستین نیروگاه برق آبی استان اصفهان در گلپایگان

  • کد خبر : 25500
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
احداث نخستین نیروگاه برق آبی استان اصفهان در گلپایگان

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی کشور با بیان اینکه نخستین نیروگاه برق آبی استان اصفهان با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان در گلپایگان کلنگ زنی شد گفت: ظرفیت سدهای برق آبی کشور هشت هزار و ۸۰۰ مگاوات است به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، بهروز مرادی با اعلام […]

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی کشور با بیان اینکه نخستین نیروگاه برق آبی استان اصفهان با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان در گلپایگان کلنگ زنی شد گفت: ظرفیت سدهای برق آبی کشور هشت هزار و ۸۰۰ مگاوات است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، بهروز مرادی با اعلام این خبر اظهار داشت: ظرفیت هشت هزار و ۸۰۰ مگاوات ظرفیت سدهای برق آبی کشور معادل ۷۵ درصد نیروگاه برق آبی کشور را تشکیل می‌دهد.

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی کشور بیان کرد: توسط شرکت توسعه منابع وزارت نیرو سد عظیم کرخه با ظرفیت شش میلیارد متر مکعب، کارون سه با ظرفیت سه میلیارد متر مکعب و مسجد سلیمان با ۴۰۰ میلیون مترمکعب احداث شدند.

وی گفت: در استان‌های غرب کشور سد و نیروگاه سردشت، داریان و تونل‌های بزرگ ۵۵ و ۳۵ کیلومتر اجرا شده است.

مرادی با تأکید بر اینکه سال ۸۰ شرکت آب و نیروی کشور با یک تغییر رویه احداث سدهای کوچک و بزرگ نیروگاه‌های برق آبی را در دستور کار قرار داد اضافه کرد: اکنون ۱۳۰ مگاوات نیروگاه برق آبی کوچک و متوسط احداث شده است.

این مدیر عامل تصریح کرد: این شرکت در استان خوزستان و غرب کشور پروژه‌های بزرگی را احداث کرده است و امسال در استان اصفهان نخستین نیروگاه برق آبی در گلپایگان کلنگ زنی شد که ظرف مدت دو سال با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

وی گفت: این نیروگاه سالانه ۱۷.۱ دهم میلیون کیلو وات ساعت انرژی پاک با صرفه اقتصادی هشت میلیارد تومان تولید می‌کند که زمینه‌ای برای جذب سرمایه گذار است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی کشور تصریح کرد: انتقال مدیریت آب سد کوچری به شرکت آب نیرو باید در قانون بودجه لحاظ شود.

وی افزود: تاخیر انتقال در مدیریت سد به دلیل موارد حقوقی بود زیرا ساخت سد با آب منطقه‌ای بود و باید ساختمان آن به طور کامل انجام و سپس تحویل می‌دادند که از فروردین ماه سال ۹۹ مدیر جدیدی خواهد داشت.

مرادی گفت: هدف گذاری شرکت آب نیرو برای توسعه و ساخت نیروگاه‌های برق آبی زیر ۱۰ مگاوات با مشارکت بخش خصوصی است.
خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.