• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
2

احتمال وقوع حریق در جنگل‌های گیلان

  • کد خبر : 4867
  • ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵

مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت: با توجه به هشدارهای اعلام شده در خصوص وزش باد گرم و بالا رفتن دمای هوا در استان گیلان، احتمال وقوع حریق در سطح عرصه‌های جنگلی افزایش یافته است. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری ایسنا، منطقه گیلان، داود زارع در جلسه منابع طبیعی گیلان اضافه کرد: افزایش دما به […]

مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت: با توجه به هشدارهای اعلام شده در خصوص وزش باد گرم و بالا رفتن دمای هوا در استان گیلان، احتمال وقوع حریق در سطح عرصه‌های جنگلی افزایش یافته است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری ایسنا، منطقه گیلان، داود زارع در جلسه منابع طبیعی گیلان اضافه کرد: افزایش دما به علت وقوع پدیده باد گرم و عدم بارش نزولات جوی باعث کاهش شدید رطوبت نسبی هوا و خشکی بیش از حد بستر جنگل که مملو از خاشاک و خاک برگ می‌شود و همین امر شرایط را برای آتش سوزی فراهم می‌کند، بنابراین یک بی‌احتیاطی کوچک و رعایت نکردن اصول ایمنی جنگل موجب بروز آتش در سطح گسترده‌ای از محیط‌های جنگلی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به موقعیت بحرانی مناطق جنگلی با اعلام آماده باش کامل به نیروهای اداره کل منابع طبیعی گیلان گفت: ضمن تشکیل تیم‌های اطفای حریق مرکب از نیروهای متخصص و با تجربه و تجهیز امکانات لازم در حد توان اداره کل در سطح استان و همچنین از طریق اطلاع رسانی به مردم طبیعت دوست توسط رسانه‌های جمعی، تلاش کرده‌ایم که در برخورد با این پدیده طبیعی از آمادگی لازم برخوردار بوده تا خسارات ناشی از وقوع حریق‌های احتمالی را به حداقل ممکن برسانیم.

وی ادامه داد: بیشتر هم میهنان نسبت به رعایت اصول ایمنی و پیشگیرانه در زمان استفاده از طبیعت گیلان مقید بوده اند، لکن در این زمینه براساس بررسی‌های انجام شده با بی‌مبالاتی روبرو بوده‌ایم. در برخی موارد به جا گذاشتن بطری‌های شیشه‌ای و یا پلاستیکی موجب بروز حریق‌های سنگینی شده است زیرا این زباله‌ها در معرض تابش نور خورشید همانند یک عدسی و یا ذره بین عمل کرده و باعث تمرکز حرارت در یک نقطه می‌شوند که با توجه به خشک بودن خاک برگ‌های کف جنگل موجب اشتعال شده و در زمانی بسیار کوتاه سطح وسیعی از عرصه دچار آتش سوزی می‌شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.