• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

اجرای عملیات آبیاری و مراقبت پروژه های مقابله با بیابانزایی در فارس

  • کد خبر : 24838
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
اجرای عملیات آبیاری و مراقبت پروژه های مقابله با بیابانزایی در فارس

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس؛ عملیات آبیاری و مراقبت از طرح های بیولوژیک پروژه های بیابان زدایی در فارس اجرا شد. دکتر منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اعلام این خبر گفت: این پروژه در سطح ۹۴۸ هکتار از […]

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس؛ عملیات آبیاری و مراقبت از طرح های بیولوژیک پروژه های بیابان زدایی در فارس اجرا شد.
دکتر منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اعلام این خبر گفت: این پروژه در سطح ۹۴۸ هکتار از عرصه های مناطق بیابانی استان در حال انجام است. وی با اشاره به اجرای این طرح در شهرستانهای لارستان، لامرد، مهر،  نی ریز، زرین دشت، فراشبند و خنج افزود: اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این عملیات حدود ۱۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه و تامین خواهد شد.
وی در ادامه از دو پروژه ساماندهی و کنترل چرای دام در مراتع ممیزی شده در شهرستانهای فراشبند، خنج و مهر به مساحت ۵ هزار هکتار خبر داد و گفت: اجرای سیستم های چرا و قرق در سطح دو هزار هکتار از عرصه های بیابانی شهرستانهای لارستان، لامرد، نی ریز و زرین دشت از جمله دیگر پروژه های حفاظت و احیاء مناطق بیابانی در استان است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس افزود: با توجه به نیاز آبی نهال های کاشت شده، برای این پروژه ۱۰ دور عملیات آبیاری و مراقبت در نظر گرفته شده که بطور سالیانه انجام خواهد شد.
وی با اشاره به نهال های کاشته شده در این عرصه ها افزود: بیشتر نهال های کاشته شده شامل آکاسینا ویکتوریا، اکاسیا سالیسینا، کُنار، تاغ، گز شاهی و استبرق است.
وی با اشاره به مشارکت مردم و اهالی روستاها و بهره برداران در اجرای این پروژه ها اظهار امیدواری کرد: با اجرای عملیات آبیاری و مراقبت و رشد این درختان در مناطق خشک و بیابانی جنوب استان علاوه بر کنترل روان آب ها، کاهش سیل و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، از ورود شن ها و ماسه های روان اطراف به روستاها و مناطق مسکونی جلوگیری خواهد شد.
لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=24838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.