• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
4
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس خبر داد:

اجرای طرح مدیریت کوچ بهاره و کنترل ورود و خروج دام به مراتع ییلاقی فارس

  • کد خبر : 25819
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
اجرای طرح مدیریت کوچ بهاره و کنترل ورود و خروج دام به مراتع ییلاقی فارس

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس همزمان با اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل ورود و خروج دام به مراتع ییلاقی، تمامی مبادی ورودی و خروجی مراتع استان با استقرار کمپ کنترل کوچ بهاره تحت رصد کامل می باشد. منتصری مدیر کل […]

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس همزمان با اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل ورود و خروج دام به مراتع ییلاقی، تمامی مبادی ورودی و خروجی مراتع استان با استقرار کمپ کنترل کوچ بهاره تحت رصد کامل می باشد.

منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اعلام این خبر گفت: باتوجه به تشکیل جلسه ستاد کوچ استان که با حضور تمامی مسئولان و نمایندگان دستگاه های اجرایی برگزار شد مقرر گردید تمامی دامداران و عشایر کوچ رو استان با رعایت تقویم کوچ بهاره، برنامه زمانبندی حرکت کوچ را تنظیم و به هشدارهای لازم توجه کنند.

وی افزود: دامداران و بهره ‌برداران باید از ورود زود هنگام و خارج از تقویم زمان بندی کوچ به مراتع ییلاقی خودداری نمایند در غیر اینصورت برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

منتصری با بیان اینکه کوچ زود هنگام موجب تخریب پوشش گیاهی در مراتع ییلاقی خواهد شد افزود: در حال حاضر اکیپ های کنترل کوچ در ۲۰ نقطه و ایستگاههای ثابت و سیار در مبادی و گلوگاه های ورودی در ۱۵ شهرستان استان مستقر هستند و از کوچ غیر مجاز دامداران و عشایر در ایل راه ها جلوگیری خواهند کرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس افزود: در این راستا تعدادی از دامداران متخلف نیز که اقدام به کوچ زودهنگام کرده و از مراتع قشلاقی به مقصد مراتع ییلاقی استان در حرکت بودند، توسط ماموران منابع طبیعی شناسایی و ضمن توقیف خودروهای حامل دام آنان و پس از اعمال قانون به مبدأ خود بازگردانده شدند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس افزود: مأموران منابع طبیعی به صورت شبانه روزی درکمپ های کنترل کوچ مستقر در مبادی ورودی و خروجی شهرستانها حضور دارند گفت: این اقدامات در جهت کنترل محورهای مواصلاتی و خروجی شهرستان ها و نیز به منظور جلوگیری از کوچ زودهنگام و خارج از فصل دامداران و انتقال دام به مناطق ییلاقی انجام و طی آن از تردد کامیون های حمل دام غیر مجاز ممانعت و دامداران متخلف نیز مورد اعمال قانون قرارخواهند گرفت.

وی در ادامه با تاکید بر توجه دامداران و عشایرکوچ رو به هشدارهای لازم از سوی مسئولان ادارات منابع طبیعی در زمینه رعایت تقویم کوچ بهاره، از آنان خواست تا در زمان مشخص شده کوچ خودرا آغاز نمایند تا با مشکلات قانونی مواجه نشوند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در پایان خواستار همکاری مردم وطبیعت دوستان در این زمینه شد و اظهار داشت: تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی در زمینه هر گونه تخلف در عرصه های منابع طبیعی در سرتاسر استان است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.