• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

اجرای طرح توسعه زراعت چوب در اراضی مستثنیات شهرستان زرین دشت

  • کد خبر : 24845
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
اجرای طرح توسعه زراعت چوب در اراضی مستثنیات شهرستان زرین دشت

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس؛ کارگاه آموزشی آشنایی با نحوه بهره برداری از فرآورده های جنگلی و باغی و نیز نحوه بهره برداری و زراعت چوب با حضور جمعی از بهره برداران و ساکنان محلی شهرستان زرین دشت برگزار شد. مرتضی […]

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس؛ کارگاه آموزشی آشنایی با نحوه بهره برداری از فرآورده های جنگلی و باغی و نیز نحوه بهره برداری و زراعت چوب با حضور جمعی از بهره برداران و ساکنان محلی شهرستان زرین دشت برگزار شد.
مرتضی سلیمانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زرین دشت در این کارگاه آموزشی ضمن اشاره به اهمیت منابع طبیعی و فرآورده های جنگلی در عرصه های طبیعی بخصوص در مناطق خشک این شهرستان افزود: یکی از مهمترین راهکارها در راستای جلوگیری از تخریب و نابودی بیشتر مناطق و عرصه های جنگلی زراعت چوب و توسعه آن به ویژه در مناطق خشک و بیابانی است.
وی افزود: این اقدام علاوه برجلوگیری از بروز تخریب و تصرف در اراضی جنگلی و دیگر تخلفات در این عرصه ها نقش بسزایی در تولید چوب و برآورده کردن نیازهای صنعت چوب دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرین دشت در ادامه با اشاره به زراعت و برداشت چوب درخت گز شاهی در شهرستان از کلیه بهره برداران این بخش خواست با توجه به بیابانی بودن شهرستان و لزوم انجام عملیات بیابان‌زدایی، اقدام به زراعت و برداشت چوب بویژه گونه با نیاز آبی کم و شور پسند گز در اراضی مستثنیات کنند.
سلیمانی افزود:اجرای این طرح علاوه بر کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از روند بیابانی شدن عرصه های طبیعی بستر خوبی برای اشتغالزایی و تامین معیشت روستاییان فراهم خواهد شد. وی دراین جلسه با اشاره به اهمیت پوشش جنگلی موجود در سطح شهرستان و ترغیب بهره برداران نمونه در جهت توسعه زراعت چوب از آنان خواست از قطع و تخریب گونه های جنگلی خودداری و در حفاظت از این گونه های ارزشمند تلاش کنند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرین دشت در ادامه ضمن تشریح نقش بهره برداران در توسعه و حفاظت پایدار منابع طبیعی و نیز توسعه و پیشرفت شهرستان افزود: عدم توجه به نقش و جایگاه بهره برداران موجب بروز تخریب و نابودی عرصه های منابع طبیعی شده و عدم موفقیت دیگر طرح های اجرایی در عرصه های منابع طبیعی را نیز به همراه دارد.
در ادامه این کارگاه پیرامون برخی از مسائل و مشکلات بهره برادران در زمینه توسعه زراعت چوب مباحثی مطرح و توضیحاتی نیز در خصوص دستورالعمل و مراحل قانونی اخذ مجوز برداشت و صدور گواهی حمل چوب ارائه گردید.
لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=24845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.