• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

اجرای طرح تنوع زیستی زاگرس مرکزی در محدوده شهرستان سمیرم

  • کد خبر : 13174
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
اجرای طرح تنوع زیستی زاگرس مرکزی در محدوده شهرستان سمیرم

امسال برای اجرای طرح تنوع زیستی زاگرس مرکزی در محدوده شهرستان سمیرم بیش از ۵۰ میلیون تومان هزینه شد. سرپرست اداره محیط زیست سمیرم از هزینه بیش از ۵۰ میلیون تومان برای اجرای طرح ملی تنوع زیستی زاگرس مرکزی در محدوده شهرستان سمیرم در سال ۱۳۹۴ خبر داد و گفت: در سال قبل نیز به […]

jangal_zagrosامسال برای اجرای طرح تنوع زیستی زاگرس مرکزی در محدوده شهرستان سمیرم بیش از ۵۰ میلیون تومان هزینه شد.

سرپرست اداره محیط زیست سمیرم از هزینه بیش از ۵۰ میلیون تومان برای اجرای طرح ملی تنوع زیستی زاگرس مرکزی در محدوده شهرستان سمیرم در سال ۱۳۹۴ خبر داد و گفت: در سال قبل نیز به منظور حفظ گونه‌های گیاهی و جلوگیری از تخریب مراتع حدود ۲۵ میلیون تومان هزینه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ پژمان خاکسار اظهار کرد: طرح ملی تنوع زیستی زاگرس مرکزی در محدوده چهار استان اصفهان، فارس، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان سمیرم با بیان اینکه طرح ملی تنوع زیستی زاگرس مرکزی در سطح استان اصفهان، شهرستان سمیرم، فریدن را پوشش می‌دهد ، گفت: این طرح در ابتدای فعالیت خود فقط محدوده دنا و ونک شهرستان سمیرم را پوشش می‌داد که هم‌اکنون کل شهرستان سمیرم را شامل شده است.

وی هدف اصلی از اجرای طرح ملی تنوع زیستی زاگرس مرکزی را حفظ تنوع گیاهی و تنوع جانوری به‌طور غیر مستقیم دانست و تأکید کرد: این طرح با وسعت ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار در محدوده برنامه‌ریزی شده در حال اجرا است.

خاکسار با بیان اینکه عملیات اجرائی این طرح در سال گذشته بر حفظ گونه گیاهی زرین گیاه و آویشن دنائی تمرکز داشت، اظهار کرد: اقدامات محیط زیست شهرستان سمیرم در محدوده طرح حفاظت فیزیکی است.

 وی از اختصاص بیش از ۵۰ میلیون تومان برای اجرای این طرح ملی در ابتدای امسال تاکنون سخن گفت و با تأکید بر اینکه اجرای برنامه‌های پیش رو در محدوده طرح در شهرستان سمیرم در مدت باقی‌مانده تا پایان امسال نیز نیازمند اعتبار است تصریح کرد: سال قبل نیز حدود ۲۵ میلیون تومان هزینه شد.

وی تصریح کرد: امسال به منظور خریداری دستگاه‌های آبگرمکن خورشیدی برای خانوارهای عشایری حدود ۱۵ میلیون تومان و به منظور بررسی روند خشکسالی و پیش بینی منابع آبی شهرستان سمیرم نیز ۱۳.۵ میلیون تومان هزینه شد.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان سمیرم همچنین به صرف ۶ میلیون تومان برای احیاء مراتع با استفاده از گونه‌های سازگار با آب و هوای سمیرم (بادام و موسیر) در سال ۹۴ اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در راستای فعالیت های فرهنگی طرح ملی تنوع زیستی زاگرس مرکزی امسال ۵ میلیون تومان هزینه شد.

وی تجهیز مرکز اطلاع رسانی تنوع زیستی شهرستان سمیرم را گامی مهم در راستای اجرای طرح ملی تنوع زیستی زاگرس مرکزی ذکر کرد و اضافه کرد: موزه تنوع زیستی شهرستان سمیرم نسبت به نمایش بیش از ۲۰ گونه جانوری اقدام کرده است.

خاکسار نظارت موزه تنوع زیستی بر همه مناسبتهای محیط زیستی را اقدامی دیگر برای ترویج ارزش‌های محیط زیست بر تداوم حیات ذکر کرد و گفت: در این راستا مرکز اطلاع رسانی تنوع زیستی شهرستان سمیرم با انجمن زیست محیطی پیام‌آوران سبز سمیرم قراردادی را منعقد کرده است.

وی ساماندهی فروش دام عشایر را یکی از ضروریات زندگی عشایر در فصول خشکسالی به منظور کاهش فشار دام مراتع دانست و متذکر شد: این اقدام نقشی اثرگذار برای حفظ ظرفیت زیستی و برگشت‌پذیری مرتعی و جنگلی دارد.

مدینه صابری/ خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.