• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

ابتکار: عرصه های حفاظتی کشور افزایش می یابد

  • کد خبر : 13903
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
ابتکار: عرصه های حفاظتی کشور افزایش می یابد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با تلاش ها و پیگیری های دولت تدبیر و امید، سازمان حفاظت محیط زیست بر آن است تا عرصه های حفاظتی را در کشور از ۱۱ درصد به ۱۶ درصد افزایش دهد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار […]

reis_mohitzistمعاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با تلاش ها و پیگیری های دولت تدبیر و امید، سازمان حفاظت محیط زیست بر آن است تا عرصه های حفاظتی را در کشور از ۱۱ درصد به ۱۶ درصد افزایش دهد.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در جمع قضات و نمایندگان قضایی استان فارس در شیراز بیان کرد: جرائم زیست محیطی از نمونه های اصلی جرم در ایران است که با همکاری دستگاه قضایی در سال های اخیر تا حدود زیادی کنترل شده اما همچنان به عنوان چهارمین جرم در کشور وجود دارد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در عرصه های جهانی نیز جرائم زیست محیطی بعد از قاچاق انسان، اسلحه و اشیای قیمتی چهارمین نمونه از جرائم محسوب می شود.
ابتکار اظهارداشت: قاچاق پرندگان شکاری، قاچاق چوب، ایجاد کوره های تولید زغال و برداشت غیرقانونی از جنگل ها مهمترین جرائم زیست محیطی در کشور است که لازم است قوه قضاییه در این زمینه با تدابیر و همکاری بیشتر زمینه کنترل این جرائم را فراهم کند.
معاون رئیس جمهوری افزود: آزادسازی اراضی تصرف شده از دست متصرفان یکی دیگر از مواردی است که در سال های اخیر بشدت پیگیری شده و در استان های مازندران، تهران و هرمزگان نمونه های قابل توجهی از زمین خواری و دریاخواری را مهار کرده ایم.
وی بیان کرد: سازمان محیط زیست بعد از فرمایش رهبر معظم انقلاب در اسفند سال ۹۳، در حوزه جرم انگاری به یکی از سازمان های مقتدر که تعامل مناسب با دستگاه قضایی برای کاهش جرائم دارد، تبدیل شده و نگاه مترقیانه و دین مدارانه رهبر معظم انقلاب راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات در عرصه محیط زیست است.
ابتکار افزود: از قوه مقننه تقاضا داریم لوایح چهارگانه زیست محیطی شامل لایحه هوای پاک، خاک سالم، حفاظت از تالاب ها و ارزیابی های زیست محیطی را قبل از پایان دوره جاری مجلس به تصویب برساند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.