• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
4

ابتکار: دولت یازدهم محیط زیست را به سطح اولویت‌های مهم کشور ارتقا داد

  • کد خبر : 19320
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۸:۰۰
ابتکار: دولت یازدهم محیط زیست را به سطح اولویت‌های مهم کشور ارتقا داد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای نخستین بار، دولت یازدهم محیط زیست و تلاش برای تغییر شرایط بحرانی آن را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم کشور ارتقا داد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در جمع اعضای تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی کهگیلویه وبویراحمد […]

reis_mohitzistرئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای نخستین بار، دولت یازدهم محیط زیست و تلاش برای تغییر شرایط بحرانی آن را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم کشور ارتقا داد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در جمع اعضای تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج افزود: تاکید رئیس جمهوری بر نقش محیط زیست در توسعه پایدار، سبب قرار دادن اولویت های زیست محیطی در کنار راهبردهای اقتصادی و اجتماعی مهم کشور شد.
وی گفت: بحث‌های زیست محیطی در کنار مشکلات اقتصادی، بین‌المللی، تحریم و مسائل اجتماعی در زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید از همان ابتدا در صدر برنامه ریزی ها و اولویت های دولت یازدهم قرار گرفت.
ابتکار اظهار کرد: محیط زیست یک مطالبه عمومی و مورد توجه شخص رئیس جمهوری بود که سبب اجرای طرح‌های مهم زیست محیطی در کشور شد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: در ابتدای دولت یازدهم ۸۵ درصد از منابع آب سفره‌های زیرزمینی مصرف شده بود و این مساله از مشکلات اساسی کشور بود که سبب اجرای راهبردهایی برای جلوگیری از این روند شد.
وی گفت: سفره‌های زیر زمینی آب کشور که در دولت قبل تخلیه شده بود، از نظر زیست محیطی یک فاجعه به شمار می‌رود.
وی، مهمترین راهبرد دولت تدبیر و امید در زمینه حفاظت از محیط زیست را دخالت دادن جوامع محلی در نگهداری این منابع عنوان کرد و گفت: دولت در چهار سال گذشته دنبال ارتباط دادن منافع جوامع محلی با حفظ محیط زیست بود.
ابتکار بیان کرد: مطرح شدن مشاغل سبز، گردشگری، کشاورزی و دامداری سازگار با محیط زیست از جمله راهکارهای دولت برای ایجاد ارتباط بین جوامع محلی و محیط زیست بود که در این زمینه‌ها قدم‌های خوبی برداشته شده است.
وی اظهار داشت: برنامه دولت این است که جوامع محلی با حفاظت و بهره‌مندی منطقی از مواهب حفاظت شده از این منابع نیز استفاده کنند.
وی در پایان با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری گفت: این انتخابات و بهره مندی از حق رأی و دخالت در سرنوشت کشور ثمره خون شهداست و باید قدر آن را بدانیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران ادامه داد: حضور آگاهانه مردم در انتخابات شهر و روستا و توجه به نگرش‌های زیست محیطی می‌تواند در توسعه پایدار نقش مهمی داشته باشد.
۱۷ تشکل زیست محیطی با هفت هزار عضو در کهگیلویه و بویراحمد فعال است.
بیش از ۳۱۲ هزار هکتار منطقه حفاظت شده و پارک ملی درکهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
براساس آمارها هفت هزار و ۵۷۶ گونه گیاهی در کشور وجود دارد که بیش از ۲ هزار گونه از این تعداد در این استان است.
هفت منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکار ممنوع در سطح کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
این استان با توجه به موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=19320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.