• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
2

ابتکار: دولت با ساماندهی فلرهای گازی برنامه کاهش انتشارگازهای گلخانه ای را دنبال می کند

  • کد خبر : 14743
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
ابتکار: دولت با ساماندهی فلرهای گازی برنامه کاهش انتشارگازهای گلخانه ای را دنبال می کند

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای دربخش های مختلف اولویت در نظر گرفته است که در بخش نفت با اولویت ساماندهی فلرهای گازی، کار را دنبال می کند. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار افزود: ایران در […]

gaz_gas_golkhanei_abohava_aloodegiمعاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای دربخش های مختلف اولویت در نظر گرفته است که در بخش نفت با اولویت ساماندهی فلرهای گازی، کار را دنبال می کند.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار افزود: ایران در نشست تغییر اقلیم پاریس متعهد شد که ۴درصد بدون شرط و ۸ درصد مشروط بر برداشته شدن تحریم ها و تبادل فناوری تا سال ۲۰۳۰ از انتشار گازهای گلخانه ای خود بکاهد.
وی اظهارکرد: بر این اساس دولت برنامه اقتصاد کم کربن را تصویب کرد و در برنامه ششم توسعه نیز بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تاکید کرده است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همچنین در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد محیط زیست بر مقابله با آلودگی هوا تاکید شده است از این رو این کار با جدیت و همکاری نهادهای مرتبط پیش می رود.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: در حال رایزنی و برگزاری جلسات متعدد با سازمان ها و نهادهای مرتبط با این موضوع هستیم تا تعهد خود در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را اجرایی کنیم و تاکنون نیز گام های خوبی برداشته شده است.
وی تاکید کرد: برخی از قراردادهایی که در دوره پسا تحریم با کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا منعقد شده در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و شدت مصرف انرژی است که اجرایی شدن این مبحث تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا به ویژه در کلان شهرها خواهد داشت.
ابتکار گفت: اولویت های زیادی در بخش های مختلف در نظر گرفته شده است که در بخش نفت با اولویت ساماندهی فلرهای گازی (مشعل های بلند گاز سوز) برنامه ریزی ها انجام می شود، فلرینگ یکی از مهمترین مسائلی است که در تولید گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا در بسیاری از شهرها به ویژه در جنوب کشور داریم.
مشعل های بلند گازسوز گازهای مرگباری مانند چون CO۲، so۲ و H۲S متصاعد می کنند که به اعتقاد کارشناسان فقط تنفس یک دم از گاز سنگین و بی بو H۲S می تواند منجر به مرگ افراد شود که در حال حاضر این گاز سمی و خطرناک از هر فلر مشتعل با فشار ۲۰۰ PSI خارج می شود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: سوختن گاز در فلرها علاوه بر اینکه موجب آلودگی هوا می شود هدر رفت انرژی را هم به همراه دارد.
ابتکار گفت: همچنین ساماندهی سوخت نیروگاه ها از مازوت به گاز از دیگر برنامه های سازمان محیط زیست در راستای مقابله با آلودگی هوا و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.
وی به سیستم های گرمایشی و سرمایشی در ادارات و منازل به عنوان یک منبع دیگر آلوده کننده هوا اشاره کرد و افزود: داشتن معاینه فنی و در گام بعدی هوشمند سازی این سیستم ها الزامی است و سازمان محیط زیست در صدد اجرایی کردن آن است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.