• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
2

ابتکار: برخی به دنبال استفاده سیاسی از مسائل زیست محیطی هستند

  • کد خبر : 13899
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
ابتکار: برخی به دنبال استفاده سیاسی از مسائل زیست محیطی هستند

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست عرصه ای با چالش ها و مشکلات فراوان است اما برخی افراد به دنبال استفاده سیاسی از این مسائل هستند. معصومه ابتکار روز دوشنبه درجمع خانواده های شهدای محیط زیست فارس در شیراز افزود: دولت یازدهم در شرایطی مسئولیت اجرایی کشور را برعهده […]

ebtekar_reis_mohite_zist_2معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست عرصه ای با چالش ها و مشکلات فراوان است اما برخی افراد به دنبال استفاده سیاسی از این مسائل هستند.
معصومه ابتکار روز دوشنبه درجمع خانواده های شهدای محیط زیست فارس در شیراز افزود: دولت یازدهم در شرایطی مسئولیت اجرایی کشور را برعهده گرفت که تورم ۴۶ در صدی داشتیم ولی اکنون پس از دو سال تورم به کمتر از ۱۳ درصد رسیده است.
وی ادامه داد: بسیاری از کارمندان دولت و از جمله کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست مسائل معیشتی دارند و در شرایط جدید تلاش خود را برای حل مسائل معیشتی کارکنان این سازمان معطوف کرده ایم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امتیازات و مزایایی برای محیط بانان کشور در نظر گرفته شده که ۱۷ استان این امتیازات را پرداخت کرده اند و استان فارس با تلاش مسئولان استانی در حال پرداخت این امتیازات است.
ابتکار بیان کرد: صندوق ملی محیط زیست در سال ۸۴ تاسیس و در همان سال تعطیل شد که این تعطیلی به دلیل مشکلات قانونی بود که یکی از کارهای ما در شرایط کنونی احیای این صندوق است.
وی افزود: یکی از کارکردهای صندوق ملی محیط زیست سرمایه گذاری های زیست محیطی و توجه به مسائل محیط زیست کشور است.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: افتخار می کنیم خدمتگزار مردم در دولتی هستیم که خود را دولت محیط زیست می داند، زیرا رییس جمهوری در سفرهای مختلف استانی،ملی و بین المللی همواره دولت خود را دولت محیط زیست اعلام کرده است و فضای نوین و استثنایی برای توسعه محیط زیست کشور فراهم شده که نیاز به همکاری فرابخشی دارد.
ابتکار اضافه کرد: دولت یازدهم، دولت پاسخگو در عرصه زیست محیطی است و این مساله مسئولیت ما را برای خدمت رسانی به مردم در این زمینه دوچندان می کند.
معاون رئیس جمهوری گفت: در مقطعی از زمان، دو روز هوای پاک و روز محیط زیست را از تقویم ما حذف کردند که این کار جای تامل و تاسف دارد و در حال پیگیری هستیم تا مجددا این دوروز حذف شده در تقویم گنجانده شود.
پیشتر روز هوای پاک ۲۹ دی و روز محیط زیست که مناسبتی جهانی است مصادف با ۱۵ خرداد بود.
در این نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: استان فارس دو و نیم میلیون هکتار عرصه زیست محیطی داردکه فقط با ۲۵۰ محیط بان اداره می شود.
حمزه ولوی ادامه داد: متوسط ضریب حفاظت از عرصه ها در فارس ۱۰ هزار هکتار برای هر محیط بان است و در برخی مناطق این ضریب یک هزار هکتار است و به همین دلیل نیاز به افزایش نیرو داریم و باید با ما در این زمینه همکاری شود.
برای حفاظت از محیط زیست، ۲۲ نفر از کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در این استان شهید شده اند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.