• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

ابتکار از یکپارچه سازی معاینه فنی در چند روز آینده خبر داد

  • کد خبر : 14760
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
ابتکار از یکپارچه سازی معاینه فنی در چند روز آینده خبر داد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست گفت: در خصوص موضوع آلودگی هوا طی چند روز آینده با هماهنگی به عمل آمده با وزارت کشور، پلیس راهور و شهرداری تهران یکپارچه سازی معاینه فنی خودروها عملیاتی خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار امروز چهارشنبه در […]

moayenefanni_khodroمعاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست گفت: در خصوص موضوع آلودگی هوا طی چند روز آینده با هماهنگی به عمل آمده با وزارت کشور، پلیس راهور و شهرداری تهران یکپارچه سازی معاینه فنی خودروها عملیاتی خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص آلودگی هوای تهران گفت: با یکپارچه سازی معاینه فنی حداقل ۲۰ درصد در کاهش آلودگی هوا نقش خواهد داشت.
وی ادامه داد: در باره وضعیت آلودگی هوا گزارشی تهیه شده که در حوزه محیط زیست منتشر خواهد شد و این گزارش را به مقام معظم رهبری در ابتدا ارائه خواهیم کرد.
ابتکار در مورد سهم سازمان حفاظت محیط زیست در این گزارش خاطرنشان کرد: سهم عملکردی دستگاه ها متناسب با میزان مسئولیت ها در کاهش آلودگی هوا و میزان اعتبارات متناسب با شرایطی که از نظر فنی اجرا می کنند خواهد بود و به نظر می رسد پیشرفت ها قابل قبول باشد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در برخی زمینه ها تاخیرهایی بود که پیگیری کردیم ولی در مجموع دستگاه های دولتی با موضوع مناسب برخورد کردند اگر چه بسیاری از مشکلات به دلیل تاخیر هایی بود که در گذشته صورت گرفته و موضوع آلودگی هوا یک شبه حل نخواهد شد و برنامه ای بلند مدت دارد.
ابتکار در باره احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: در این خصوص نیز سه طرح مورد بررسی قرار گرفته که موضوع سنجش وضعیت دریاچه ارومیه و اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس مصوبه طرح احیای دریاچه ارومیه بوده است.
وی افزود: طرح دیگر در باره اثر جاده میان گذر دریاچه ارومیه در روند خشکی و سومین طرح نیز در خصوص کانون های گرد و غبار و ساماندهی و مهار این کانون ها با همکاری سازمان جنگل ها و مراتع است.
وی اضافه کرد: در مجموع به نظر می رسد دستگاه ها تلاش می کنند تا در قالب اعتبارات و مصوبه دولت و برنامه ستاد احیا پیش روند و هر کجا کمبود و کاستی مشاهده شود مرتفع خواهد شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.