• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
3
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس:

آموزش دهیاران، اولویت روستاهای فارس

  • کد خبر : 22276
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
آموزش دهیاران، اولویت روستاهای فارس

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از روابط عمومی دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس؛ سیدکمال پاک فطرت از روستاهای شهرستانهای لار، لامرد و گراش بازدید کرد. وی در سفر سه روزه خود به این شهرستانها، تامین نیروی انسانی کارآمد را مستلزم انجام فعالیت های آموزشی دانست و گفت: آنچه روند توسعه اقتصادی و اجتماعی […]

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از روابط عمومی دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس؛ سیدکمال پاک فطرت از روستاهای شهرستانهای لار، لامرد و گراش بازدید کرد.
وی در سفر سه روزه خود به این شهرستانها، تامین نیروی انسانی کارآمد را مستلزم انجام فعالیت های آموزشی دانست و گفت: آنچه روند توسعه اقتصادی و اجتماعی را تعیین می کند، و توسعه ی ملی را پیش میبرند منابع انسانی روستا و به طبعِ آن، کشور است؛ نه سرمایه و یا منابع مادی دیگر. کشوری که نتواند مهارتها و دانش مردمش را توسعه دهد و از آن در اقتصاد ملی به نحو مؤثری بهره برداری کند، قادر نیست هیچ چیز دیگری را توسعه بخشد. بر همین اساس آموزش پایدار از اهم شاخص های توسعه ی اقتصادی و اجتماعی یک کشور محسوب می شود.
کمال پاک فطرت مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: یکی از مشکلات اساسی در مدیریت روستایی کمبود و در برخی مواقع عدم آشنایی و مهارت مدیران روستایی در خصوص آگاهی از وظایف خود در روستا می باشد. توسعه و پیشرفت جوامع روستایی به لحاظ تنوع در نیازهای افراد و نیز محصولات، مدیریت سنتی گذشته را تقریبا غیر کارآمد ساخته و ساز و کارهای قدیمی مدیریت در روستاها پاسخگوی نیازهای فعلی روستاییان نیست و در این میان ایجاد و گسترش آموزش برای دهیاریها می تواند از مشخصه های گذر از مدیریت سنتی به مدیریت نوین روستایی باشد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، کارآفرینی را گام مهم برای کمک به اشتغال روستاییان دانست و گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی مناطق روستایی از آموزش های لازم برای بهبود وضعیت اشتغال و کارآفرینی برخوردار می شوند. و از کارآفرینان روستایی نیز حمایت می شود.
وی همچنین بهبود سطح کیفی زندگی روستاییان را مهم و ضروری ارزیابی کرد و افزود: برای تحقق اشتغال در مناطق روستایی نیز، طرح های دارای تعریف اقتصادی جمع بندی شده و در یک کمیته تخصصی پیگیری می گردد.
وی همچنین ادامه داد: در برخی مواقع آموزش دهیاران، در زمان نزدیک شدن به انتخابات شوراها صورت می گیرد که به دلیل اینکه آنان انگیزه ی کافی برای آموزش ندارند، برنامه های آموزشی به اهداف مثبت خود نمی رسد.
وی تصریح کرد: آموزش و توانمند سازی دهیاران کشور میتواند اهداف عمده ای از جمله پوشش پاسخ تقاضای آموزشی برای دهیاران؛ توانمندسازی دهیاران؛ تامین نیازهای دهیاران؛ بهبود ارتباطات میان دهیاران با تجارب سایر دهیاران؛  افزایش دقت و شفافیت در امور مربوط به دهیاران را تامین کند.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با توجه به اولویت بندی نیازهای آموزشی دهیاران اظهار داشت: از آنجا که هر سازمانی اولویتهایی دارند و این اولویتها برای طراحی برنامه ی آموزشی و آموزشهایی است که میتواند آن سازمان را تحت تاثیر قرار دهد، امروز توسعه زیر ساخت های روستایی و توجه به حوزه فرهنگ، امور اجتماعی و اشتغال زایی از اولویتهای کاری در روستاهاست.
پاک فطرت گفت: اولویت بندی نیازهای آموزش دهیاران، ذهن مدیران آموزش در سطح ستاد و استانها را درگیر می سازد که کدام‌یک از این موضوعات در سرفصل های آموزشی از اولویت بالاتری برخوردار میباشد و آموزش را هدفمندتر می‌کند. جهت اولویت بندی آموزش دهیاران ابتدا بایستی نیازسنجی آموزشی صورت گیرد. نیازسنجی آموزشی، فعالیتی حیاتی و مهم برای آموزش و بهسازی عملکرد دهیاران است.
وی در پایان با تاکید بر حمایت از فعالیت های تولیدی و اشتغال زایی در روستاها گفت: حمایت از تولید و اشتغال در روستاها از اولویت های کاری دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=22276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.