• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4

آمار نگران کننده تجارت پرندگان در خوزستان

  • کد خبر : 17120
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۹:۲۰
آمار نگران کننده تجارت پرندگان در خوزستان

معاون محیط ‌زیست طبیعی اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست خوزستان گفت: آمار تجارت پرندگان در این استان سرسام‌آور است چرا که آگاهی شهروندان در زمینه پرندگان پایین است. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ ‘عادل مولا’ چهارشنبه در همایش ‘روز ملی پرنده نگری ‘ در دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت:خوزستان پرتنوع‌ترین […]

parandeh_mohajerمعاون محیط ‌زیست طبیعی اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست خوزستان گفت: آمار تجارت پرندگان در این استان سرسام‌آور است چرا که آگاهی شهروندان در زمینه پرندگان پایین است.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ ‘عادل مولا’ چهارشنبه در همایش ‘روز ملی پرنده نگری ‘ در دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت:خوزستان پرتنوع‌ترین استان از لحاظ گونه‌های پرنده است و از ۵۳۰ گونه شناسایی شده در ایران ۲۸۵ گونه در خوزستان است.
وی با بیان اینکه در دهه ۱۷ میلادی آغاز انقراض پرندگان آغاز شد به طوری که ۱۲۰ تا ۱۳۰ گونه از پرندگان منقرض شدند، افزود:طی شش ماه نخست سال جاری ۳۰۰ پرنده شکار شده و ۲۸۸ متخلف دستگیر شده که بیش از ۱۵۰ کوخه یا دام زنده گیری نیز جمع آوری شد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در ادامه این همایش گفت:در قرآن کریم در ایه ۷۹ سوره نحل و آیه ۱۹ سوره ملک به پرندگان اشاره شده و مصادیق بسیاری را از پرندگان بیان کرده است.
آیت‌الله احمدی شاهرودی افزود: در کلام خدا دستور داده شده که مردم به نگرش و تفکر در احوالات و ویژگی‌های پرندگان بپردازند که این نشان از عظمت خلقت این موجود دارد.
وی بیان کرد: در بخشی از قرآن از پرندگان به ‌عنوان لشکریان خداوند یاد شده و تفکر در صفات و خلقت این موجود، موجب کشف آیات و نشانه‌های الهی خواهد شد.
در پایان این همایش فیلم مستند ‘زندگی در خورموسی’ با موضوع ‘زادآوری پرندگان آبزی خوزستان’ به تهیه‌کنندگی ‘عبدالخالق طاهری’ و کارگردانی ‘حجت طاهری’ به نمایش درآمد.
همچنین نمایشگاه عکسی از پرندگان خوزستان در سرسرای دانشکده کشاورزی دانشگاه برپا شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=17120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.