• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

آمادگی استان فارس برای مهار آتش در مناطق حفاظت شده

  • کد خبر : 10482
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
آمادگی استان فارس برای مهار آتش در مناطق حفاظت شده

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: برگزاری مانور اطفای حریق در این استان سبب برقراری تعامل بیشتر میان سازمان های مختلف ذیربط در اطفای حریق در مناطق تحت حفاظت شده است. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، حمزه ولوی هدف از برگزاری سومین […]

Atashsoozi_4مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: برگزاری مانور اطفای حریق در این استان سبب برقراری تعامل بیشتر میان سازمان های مختلف ذیربط در اطفای حریق در مناطق تحت حفاظت شده است.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، حمزه ولوی هدف از برگزاری سومین مانور اطفای حریق در استان فارس را ایجاد هماهنگی میان سازمان های مختلف، آمادگی نیروها و تجهیزات اطفای حریق در استان عنوان کرد و افزود:در این مانور تمامی نیروهای دخیل در زمینه اطفای حریق در کنار هم قرار گرفتند.

مانور اطفای حریق مناطق حفاظت شده ۲۶ تا ۲۸ خرداد ماه در استان فارس برگزار شد.

وی اطلاع از آمادگی تجهیزات، ارزیابی مهارت نیروها در استفاده از این ابزار، ضرورت برگزاری دوره های آموزشی و خرید تجهیزات جدید برای مواجه با حریق در مناطق حفاظت شده را از دیگر اهداف برگزاری این مانور بر شمرد و گفت: با برگزاری این مانور ضعف ها و نواقص در سطح استان برای مقابله با آتش سوزی شناسایی تا موانع برطرف شود.

ولوی با بیان اینکه مسوولیت مدیریت بحران در سطح استان استانداری است، افزود:این مانور سومین مانور اطفای حریق پس از استان گلستان و ایلام است که در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و عرصه های طبیعی برگزار می شود.

وی ادامه داد: تیم هایی متشکل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، ستاد مدیریت بحران استان ، استانداری، هلال احمر، صدا و سیما، سمن های محیط زیستی، یگان حفاظت منابع طبیعی، جوامع محلی، نیروهای بسیج، آتش نشانی و جمع زیادی از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان در این مانور حضور داشتند.

ولوی تصریح کرد: دو خودرو سنگین آتش نشانی به همراه یک خودرو سنگین حمل تانکر آب برای تامین منبع آب در منطقه و سه خودروی سواری اطفای حریق مجهز به روت فایر به همراه سه خودرو پیکاپ و پنج موتورسیکلت به همراه تجهیزات انفرادی اطفای حریق از جمله کفش مخصوص، ماسک گاز، دستکش، فلکسی پک، کلاه مخصوص و آتش کوب از جمله تجهیزات اداره کل حفاظت محیط زیست استان بود که در این مانور مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس با بیان اینکه برای این مانور ۵ گروه عملیاتی تشکیل و پایگاه گروه در ۵ کیلومتری غرب پارک ملی بمو در نظر گرفته شده بود، گفت: هر گروه عملیاتی دارای خودرو آتش نشانی سبک و سنگین، ۵ فلاکس بک، ۱۰ آتش کوب، ۵ واحد موتوری ، ۵ نیرو با تجهیزات لازم از جمله دستکش، لباس مخصوص، کفش، ماسک و ماشین آتش نشانی سبک بودند.

وی افزود: در این مانور گروه فرماندهی، تدارکات پشتیبانی و دو تانکر آبرسانی این گروه ها را پشتیبانی می کردند که پس از اعزام نیروهای پیاده با توجه به حجم آتش سوزی از یگان حفاظت منابع طبیعی و خودروهای سنگین و آتش نشانی نیز درخواست کمک شد و نیروهای مردمی و بسیج نیز به کمک افراد حاضر در صحنه رفته و در اطفای حریق ایفای نقش کردند.

ولوی با اشاره به اینکه در این مانور حریق با موفقیت مهار و مظنون احتمالی نیز دستگیر و در اختیار نیروهای نظامی حاضر در محل شد، گفت: با توجه به مرتعی بودن سایت، یک تیم به منظور بازدارندگی از شروع دوباره حریق در محل به مدت ۶ ساعت در منطقه حضور داشت.

وی ادامه داد: سپس یک تیم کارشناسی به منظور برآورد مساحت سایت دچار حریق و ارزیابی میزان خسارت وارد عمل شد، این مانور که به مدت ۲ ساعت به طول انجامید و با مهار موفقیت آمیز آتش به پایان رسید.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=10482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.