• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
شهردار برزک خبر داد:

آغاز برداشت گل بیدمشک از مزارع شهر برزک کاشان

  • کد خبر : 25878
  • ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
آغاز برداشت گل بیدمشک از مزارع شهر برزک کاشان

شهردار برزک از آغاز برداشت گل بیدمشک از مزارع شهر برزک کاشان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، ابوالفضل زارع اظهار کرد: در حالیکه بیدمشک نخستین درختی است که در شهر برزک به عنوان پیام آور بهار به گل می‌نشیند، این درخت در اطراف باغ‌های میوه و در کنار جویبارها و […]

شهردار برزک از آغاز برداشت گل بیدمشک از مزارع شهر برزک کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، ابوالفضل زارع اظهار کرد: در حالیکه بیدمشک نخستین درختی است که در شهر برزک به عنوان پیام آور بهار به گل می‌نشیند، این درخت در اطراف باغ‌های میوه و در کنار جویبارها و رودخانه‌ها پرورش می‌یابد.

شهردار شهر برزک بیان کرد:  در حالیکه تهیه عرق از بیدمشک به دو روش صنعتی و سنتی انجام می‌شود، تهیه عرق بیدمشک در برزک رونق بسیاری دارد به طوری که این شهر قطب تولید عرق بیدمشک در منطقه کاشان است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۰۰ تن گل بیدمشک در بیش از ۴۵۰ کارگاه گلابگیری سنتی و ۱۴ کارخانه صنعتی شهر برزک به عرق بیدمشک تبدیل می‌شود، تصریح کرد: این میزان گل بیدمشک حاصل برداشت بیش از ۲۰ هکتار از باغ‌های سطح زیرکشت در شهر برزک است.

زارع با اشاره به اینکه بقیه گل‌های بیدمشک از شهرهای قم، همدان، کرمانشاه و ارومیه برای تبدیل به عرق بیدمشک وارد کارگاه‌ها و کارخانه‌های گلابگیری برزک می‌شوند، بیان داشت: بیش از یک میلیون لیتر عرق بیدمشک درجه یک در شهر برزک به دست می‌آید که علاوه بر عرضه و فروش در بازارهای داخلی، به سایر کشورهای دنیا نیز صادر می‌شود.

زارع با بیان اینکه برزک قطب تولید بیدمشک در شهرستان کاشان است، خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ درصد انواع عرقیات گیاهی و گلاب کاشان در این شهر تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود یک هزار خانوار برزکی گل بیدمشک پرورش می‌دهند، گفت: درآمد حاصل از فروش عرق بیدمشک در این شهر سالانه بیش از ۳۰ میلیارد ریال است.
خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.