• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

آغاز برداشت میگو از سایت میگوی گمیشان

  • کد خبر : 26641
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
آغاز برداشت میگو از سایت میگوی گمیشان
استاندار گلستان در بازدید از سایت میگوی گمیشان گفت: در سال ۹۷ میزان برداشت میگوی استان بیش از ۲۰۰۰ تن بوده اما در سال گذشته با بیماری لکه سفید مواجه شدیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از گرگان، استاندار گلستان در بازدید از سایت میگوی گمیشان گفت: در سال ۹۷ میزان برداشت میگوی استان بیش از ۲۰۰۰ تن بوده اما در سال گذشته با بیماری لکه سفید مواجه شدیم و میزان برداشت میگوی سایت به زیر ۵۰۰ تن رسید طبیعتاً بر اساس تجربیاتی که در جنوب کشور وجود داشت با وجود این بیماری به نظر می رسید که امسال پرورش میگو نداشته باشیم، خوشبختانه تقریباً ۴۰ درصد مزارع این مجتمع دارای میگو هستند و با وزن مناسبی در زمان مناسب برداشت میگو شروع شده و با نظارت خوب و قوی که از سوی اداره کل دامپزشکی صورت گرفته و پیگیری هایی که شیلات انجام داده است به نظر می رسد که برداشت امسال ۲ حسن و مزیت داشته باشد. اول اینکه میگوهای امسال به وزن مناسب رسیده اند و حسن دوم اینکه سال بعد سایر مزارع نیز زیر کشت میگو قرار گیرند.
استاندار گلستان افزود: این سایت می تواند به عنوان پایلوت برای سایر مزارع کشور باشد چنانچه دچار بیماری لکه سفید بشوند می توانند با تدابیر لازم به چرخه تولید برگردند.
حق شناس گفت: میگوی برداشتی از سایت میگوی گمیشان با این وزن مناسب در بازار داخل مشتری خواهد داشت و قطعاً بخش عمده ای نیز به منظور صادرات آماده سازی خواهد شد.
وی اذعان داشت ۴۰۰۰ هزار هکتار مزرعه از سال ۹۴ به عنوان مزرعه پرورش میگو آماده سازی شده است که شامل ۱۴۱ مزرعه است که از این ۱۴۱ مزرعه ۷۲ مزرعه تاکنون مشغول فعالیت شده است که به منظور فعال سازی سایر مزارع مذاکراتی با بانک های عامل صورت گرفته که می تواند تا سال آینده بقیه مزارع نیز آماده بهره بردای شوند.
استاندار گلستان همچنین عنوان کرد: مجموعه این سایت یک مزیتی بزرگ برای استان است از آنجا که این منطقه یک منطقه بیابانی با آب و هوایی مناسب برای پرورش میگو است، نقش مهمی در اشتغال زایی این منطقه نیز دارد. چنانکه  برای هر مزرعه ۲۰ هکتاری ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند که این عدد برای منطقه ای مانند گمیشان بسیار حائز اهمیت است.
ارسال خبر: شبیر دائمی

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26641

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.