• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
2

آتش سوزی پارک ملی گلستان خاموش شد

  • کد خبر : 4883
  • ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۶:۳۲

آتش سوزی در جنگل های پارک ملی گلستان که از عصر دیروز (سه شنبه) آغاز شده بود، مهار شد. یحیی مرادی مسوول روابط عمومی پارک ملی گلستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آتش سوزی بعدازظهر دیروز در ارتفاعات « زاو» در منطقه « بیلی کوه» پارک ملی گلستان […]

آتش سوزی در جنگل های پارک ملی گلستان که از عصر دیروز (سه شنبه) آغاز شده بود، مهار شد.
یحیی مرادی مسوول روابط عمومی پارک ملی گلستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آتش سوزی بعدازظهر دیروز در ارتفاعات « زاو» در منطقه « بیلی کوه» پارک ملی گلستان رخ داد.

وی گفت: پس از شروع آتش سوزی در این مناطق جنگلی، بلافاصله یگان های امدادی پارک ملی گلستان و مردم به منطقه اعزام شدند.

مسوول روابط عمومی پارک ملی گلستان پنج هکتار از عرصه های جنگلی این منطقه دچار حریق شد، افزود: این آتش سوزی حوالی ساعت ۱۵ روز گذشته شروع و تا ۹ شب ادامه داشت.

مرادی گفت: این آتش سوزی به صورت سطحی بوده و اکنون به طور کامل مهار شده است و نیروهای امدادی مشغول پاکسازی محل آتش سوزی هستند.

به گفته وی، در هفته گذشته نیز به علت خشکی هوا و وزش بادهای گرم و خشک منطقه جنگلی «قوشه چشمه و توتلی تمک» نیز دچار حریق شد که بین یک تا دو هکتار از عرصه های جنگلی این منطقه در معرض آتش سوزی قرار گرفت.

پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان منطقه حفاظت شده ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است.

این منطقه قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده در کشور ایران و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که ۱۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت خود جای داده و به همین دلیل از سوی یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیست کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

جنگل گلستان بدون تردید ارزشمندترین منطقه ایران چه از لحاظ کمیت و چه از نظر تنوع حیات جانوری و گیاهی است، تنوع زیستی پارک ملی گلستان حتی فراتر از برخی کشورهای اروپایی است که صدها برابر این پارک وسعت دارند. نام استان گلستان هم از روی این منطقه انتخاب شده است.

پارک ملی گلستان از بهترین زیستگاه های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه ای، گرگ، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.