• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
3

“آب برای توسعه”، شعار کنفرانس سالانه جهانی آب

  • کد خبر : 12616
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
“آب برای توسعه”، شعار کنفرانس سالانه جهانی آب

حفاظت از منابع آبی زمین برای اجرایی شدن و تحقق اهداف توسعه پایدار سازمان ملل امری ضروری به حساب می‌آید. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا،، کنفرانس سالانه جهانی آب از روز یکشنبه با شعار «آب برای توسعه» آغاز می‌شود. ۲۰۱۵، سالی حیاتی برای تعیین مسیر زیست‌محیطی زمین در آینده […]

ab_zaminحفاظت از منابع آبی زمین برای اجرایی شدن و تحقق اهداف توسعه پایدار سازمان ملل امری ضروری به حساب می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا،، کنفرانس سالانه جهانی آب از روز یکشنبه با شعار «آب برای توسعه» آغاز می‌شود. ۲۰۱۵، سالی حیاتی برای تعیین مسیر زیست‌محیطی زمین در آینده در نظر گرفته می‌شود.

با تغییر برنامه توسعه جهانی از اهداف توسعه هزاره (MDG) به اهداف توسعه پایدار (SDG)، دولت‌ها اولویت‌ها و اقدامات جدیدی را در نظر گرفته‌اند. در تمامی ۱۷ موضوع اهداف توسعه پایدار، آب مسئله حیاتی به حساب می‌آید که در سلامت، تغذیه و اقتصاد زایا نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. زندگی بشر و دیگر گونه‌های جانوری و گیاهی به آب بستگی دارد.

همچنین با رشد جمعیت و ثروت، نیازهای غذایی و انرژی هم افزایش پیدا می‌کنند. تا سال ۲۰۳۰ میلادی زمین به ۳۰ درصد آب، ۴۰ درصد انرژی بیشتر و ۱۰ درصد از زمین‌های کشاورزی موجود برای سوخت زیستی به منظور برطرف کردن احتیاجات آتی نیاز خواهد داشت. برخورداری از منابع آبی مطمئن و پایدار برای حفظ اقتصاد و رفاه آیندگان حیاتی است.

کارشناسان اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت با حضور در این کنفرانس تاکید خواهند کرد که آب تنها تعیین‌کننده نیست بلکه نقش عملکردی هم دارد. اکوسیستم‌های سالم آب همچون زیرساخت‌های طبیعی عمل می‌کنند به طور مثال پوشش گیاهی کرنا (مانگرو) از نواحی ساحلی در برابر طوفان حفاظت می‌کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، راهکارهای لازم برای مدیریت بهینه آب در گروِ اعمال صحیح راه‌حل‌هایی است که برای این منظور تعیین شده‌اند. نتیجه به دست آمده از برنامه جهانی آب که اوایل سال جاری در کره جنوبی برگزار شد بر عملی کردن بحث‌ها و متحد شدن در تمامی بخش‌ها تاکید کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.