• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
2

آبیاری محصولات کشاورزی با آب آلوده مسأله جدیدی نیست

  • کد خبر : 5145
  • ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به برخی صحبت‌های مطرح شده درباره آبیاری برنج در جنوب تهران با استفاده از آب‌های آلوده، این موضوع را مساله جدیدی ندانست. عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: همیشه در خصوص کشت محصولات کشاورزی در حومه تهران با مشکل مواجه بوده‌ایم، این محصولات […]

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به برخی صحبت‌های مطرح شده درباره آبیاری برنج در جنوب تهران با استفاده از آب‌های آلوده، این موضوع را مساله جدیدی ندانست.

عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: همیشه در خصوص کشت محصولات کشاورزی در حومه تهران با مشکل مواجه بوده‌ایم، این محصولات کشاورزی کاربری غذایی دارند اما با آبی آبیاری می‌شوند که آلوده هستند.

او ادامه داد: ما هر سال چنین مشکلی را داریم، اما متأسفانه کم‌کاری در این موضوع کاملا مشهود است و این داستان هر سال تکرار می‌شود، به همین دلیل دیگر نمی‌توانیم بگوییم که این موضوع به صورت اتفاقی بوده یا ناگهانی رخ داده و نتوانسته‌ایم آن را کنترل کنیم؛ به دلیل عدم نظارت کافی در این زمینه مشکلاتی برای مردم به وجود می‌آید.

این عضو کمیسیون کشاورزی تأکید کرد: با توجه به این‌که کمبود آب داریم در حاشیه تهران برای کشت و زراعت نیز با کمبود آب مواجه می‌شویم، حتی صنایع ما در استان تهران نیز دچار کمبود شدیدی آب هستند، در چنین شرایطی انجام کار کشاورزی و زراعت مقرون به صرفه نیست.

پاپی‌زاده ادامه داد: چه اصراری وجود دارد که ما در کنار تهرانی که در حوزه آب شرب هم دچار مشکل است کشاورزی کنیم و بگوییم چون آب کشاورزی نیست از فاضلاب غیربهداشتی استفاده کنیم.

او گفت: این موضوع را سازمان محیط زیست باید در جایی ختم کند و وزارت جهاد کشاورزی را به این مسأله ملزم کند که اگر آب وجود ندارد در این منطقه اجازه کشت داده نشود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5145

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.