• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

توانمندسازی و توسعه روستایی گامی تأثیرگذار در مدار توسعه کشور

  • کد خبر : 28995
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
توانمندسازی و توسعه روستایی گامی تأثیرگذار در مدار توسعه کشور

در تاریخ دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ دوره آشنایی با مفاهیم توسعه روستایی، جایگاه گردشگری روستایی و گردشگری کشاورزی در توسعه روستایی به صورت وبینار ملی در شبکه آموزش کشاورزی (شاک) تحت نظارت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از کارشناسان و محققین در سراسر کشور برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از فارس؛   این دوره از ساعت ۱۲/۳۰ لغایت ۱۴ بعدازظهر و توسط آقای دکتر آرمان بخشی معاون محترم آموزشی و عضو هیات علمی بخش تحقیقات اقتصادی، اجتماعی و ترویجی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس برگزار گردید.

ایشان مفاهیم توسعه روستایی، جایگاه گردشگری روستایی و گردشگری کشاورزی در توسعه روستایی، برنامه ریزی گردشگری کشاورزی و موانع گردشگری کشاورزی در ایران را برای حضار شرکت کننده در وبینار تشریح نمود.

گفتنی است یکی از اقدامات دولت به منظور تکریم جایگاه روستا و نقش غیرقابل انکار آن در تولید و توسعه ثبت روزی با نام روستا در تقویم ملی کشور است و در همین راستا طی چند سال اخیر تلاش شده با تقویت ظرفیت‌های تولیدکنندگی رفاه و درآمد زایی را در بستر روستاها فراهم شود.

همچنین کارشناسان گردشگری داخلی و خارجی معتقدند در روزهایی که کرونا بسیاری از مرزهای کشورها را بسته می‌توان گردشگری داخلی از جمله گردشگری روستایی را جایگزین کرد.

گردشگری روستایی یکی از فعالیت‌های مهم اقتصادی موردتوجه است که گروهی آن را بخشی از بازار گردشگری و گروهی دیگر آن را سیاستی برای توسعه روستاها قلمداد می‌کنند.آن مقام مسئول در پایان این دوره آموزشی اضافه کرد: جوامع روستایی می‌توانند میزبان تورهای طبیعت‌گردی، بوم گردی، گردشگری روستایی و گردشگری کشاورزی توام با سلامت باشند و از این رهگذر زیرساخت‌های روستایی بهبود پیدا کند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=28995

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.