• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
7
مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس

ساماندهی ۲۳ باب فروشگاه مصرف در سال ۹۹

  • کد خبر : 28989
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۵۰
ساماندهی ۲۳ باب فروشگاه مصرف در سال ۹۹

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس از ساماندهی ۲۳ باب فروشگاه مصرف و روستابازارها درشبکه تعاون روستایی استان فارس در  سال ۹۹ خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از فارس؛  هدایت اله رحیمی نظام های عرضه و توزیع کالاهای مصرفی جامعه را از اهداف اقتصاد مقاومتی دانست که برای حصول نتیجه مطلوب و الزام برنامه ریزی بهتر  در محور فعالیتهای شبکه تعاون روستایی قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: طبق اساسنامه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، تامین موجبات پیشرفت ،تقویت تعاون و توسعه عملیات اقتصادی ، بازاریابی و خدمت رسانی در روستاها با تکیه بر شبکه تحت پوشش یکی از اهداف شبکه بزرگ تعاونی است و این وظیفه حاکمیتی بر اساس ماده ۳ و تبصره ۲ بند ۳۴ به مدیریت کالاهای مصرفی و ساماندهی نظام توزیع تخصیص یافته است .

رحیمی افزود: سازمان مرکزی تعاون روستایی تاکنون دو راهبرد کلی را تحت عنوان طرح ساماندهی فروشگاه های مصرف از طریق ارتقاء آنها و ایجاد مراکز عرضه ( روستا بازارها در سطح کشور ) و مکانیزم تامین متمرکز کالا توسط اتحادیه های استانی برای فروشگاه های تابعه خود را در دستور کار خود قرار داده است.

این مقام مسئول افزود: خرید اعتباری و رویکرد برند سازی محصولات کشاورزی در سطح شبکه بدلیل حمایت از اقشار تولیدکننده و روستایی با برند( تروکا ) یا برند شبکه های تعاونی روستایی از اهداف تقویت روستابازارها است.

رحیمی در ادامه گفت: تجربیات ملی و منطقه ای نشان داده که فروشگاه های مصرف زمانی در شبکه تعاونی ها موفق خواهند بود که توانسته باشند شرایط لازم همانند مساحت تحت پوشش، موقعیت مناسب جغرافیایی و تجاری ، بهره مندی از کادر مجرب و متخصص ، استفاده از فنون ارتباط و بازاریابی، رعایت چیدمان و تنوع کالایی، خرید و فروش اینترنتی و از دیگر موارد موثر بهره لازم را بکار گیرند؛ لذا برای داشتن شبکه فروشگاه های مصرف پویا می توان از فروشگاههای مذکور که خود از جنس شبکه هستند به عنوان نمونه مناسب برای ارتقا و تحقق اهداف پیش رو بهره جست.

وی همچنین ادامه داد: هرچند که این شبکه توزیع نقاط آسیب پذیر زیادی هم دارد اما  در کنار مطالعات توسط گروه‌های داخلی می‌توان از تجربیات شرکت‌های مشاوره بین‌المللی و تجربیات آنها در دو فاز مطالعه و اجرا سود برد و در سطح کلان برای ساماندهی خرده‌فروشی‌های مصرفی سنتی برنامه‌ریزی علمی، اجرایی و دارای زمان‌بندی‌های مشخص انجام دهیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=28989

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.