• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

نقشه زمین های مجاور اراضی دولتی و مناطق حفاظت شده بازنگری می شود

  • کد خبر : 9159
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۶:۲۳
نقشه زمین های مجاور اراضی دولتی و مناطق حفاظت شده بازنگری می شود

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: با هدف مقابله با زمین خواری نقشه زمین های همجوار با اراضی دولتی و مناطق حفاظت شده با همکاری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری بازنگری می شود. سرهنگ حمید رضا خیلدار روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تفاهم نامه امضا شده […]

takhrib_jangalفرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: با هدف مقابله با زمین خواری نقشه زمین های همجوار با اراضی دولتی و مناطق حفاظت شده با همکاری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری بازنگری می شود.
سرهنگ حمید رضا خیلدار روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تفاهم نامه امضا شده میان دو سازمان حفاظت محیط زیست و جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کارگروهی تشکیل شد تا در بخش های مختلف زمین خواری و کوه خواری فعالیت کند.

وی اظهار کرد: برخی افراد حقیقی ساخت و ساز در کنار اراضی دولتی و مناطق حفاظت شده دارند که در دراز مدت به مرور با کاشت نهال و یا ساخت و ساز وارد این اراضی شدند و آنرا تصرف کردند.

سرهنگ خیلدار ادامه داد: شاید در سال های طولانی گذشته نهادی سراغ این افراد نرفته است بنابراین آنها این زمین ها را جزو اراضی خودشان به حساب می آورند در حالی که نقشه تمام این زمین ها در سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری موجود است که قرار است آنها را به سازمان حفاظت محیط زیست تحویل دهند تا مورد بازنگری قرار گیرند.

وی تاکید کرد: بعد از بازنگری نقشه ها و مشخص شدن نتیجه ، قطعا به سراغ افرادی که ۳۰ تا ۴۰ سال است اراضی دولتی همجوار با زمین های خود را تصرف کرده اند نیز خواهیم رفت و زمین ها را پس می گیریم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس نقشه و مشخص شدن مرز زمین ها، اگر فردی حتی یک متر از زمین دولتی و اراضی حفاظت شده را تصرف کرده باشد باید باز پس دهد و ساخت و سازها نیز تخریب می شود.

وی اظهار کرد: تمام این نقشه ها در قالب یک نرم افزار به سازمان حفاظت محیط زیست داده می شود و با همکاری پلیس امنیت ناجا و دو سازمان حفاظت محیط زیست و جنگل ها، مراتع و آبخیزداری این کار انجام می شود.

وی با بیان اینکه این کار جزو برنامه های سال جاری سازمان محیط زیست گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به طور دائم در مناطق مختلف حفاظت شده مشغول گشت زنی هستند و در صورت مشاهده ورود مصالح ساختمانی به نزدیک منطقه حفاظت شده ، قطعا محل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با زمین خواری و کوه خواری گفت: این موضوع در سازمان حفاظت محیط زیست با جدیت دنبال می شود و قطعا تمام اراضی تصرف شده بازپس گرفته می شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=9159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.