• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

معاون وزیر کشور: حفاظت از جنگل ها به عنوان ثروت ملی ضروری است

  • کد خبر : 8729
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۹:۲۴
معاون وزیر کشور: حفاظت از جنگل ها به عنوان ثروت ملی ضروری است

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: جنگل ها به عنوان ثروت ملی باید در هر شرایطی حفظ شوند. اسماعیل نجار روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری مانور مهار آتش در بوستان ملی گلستان افزود: در سال های گذشته به پارک ملی گلستان و سایر جنگل های کشور آسیب های زیادی وارد شده است. […]

Atashsoozi_2معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: جنگل ها به عنوان ثروت ملی باید در هر شرایطی حفظ شوند.
اسماعیل نجار روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری مانور مهار آتش در بوستان ملی گلستان افزود: در سال های گذشته به پارک ملی گلستان و سایر جنگل های کشور آسیب های زیادی وارد شده است.

معاون وزیر کشور اظهار کرد: عوامل مختلفی نظیر ناآگاهی مردم و بعضا حوادث طبیعی باعث بروز آتش سوزی و خسارت به جنگل ها شده است.

وی با بیان اینکه جنگل ها ثروت ملی محسوب می شوند، ادامه داد: جنگل ها علاوه بر نقش مستقیم در زندگی انسان، از نظر اقتصادی نیز برای کشور اهمیت زیادی دارند.

نجار بیان کرد: در سال های گذشته برای مقابله با حوادث غیرمترقبه نظیر حریق جنگل ها اقدام های خوبی انجام و سال به سال وضعیت مقابله با این بحران بهتر شده است.

وی با اشاره به آتش سوزی جنگل ها گفت: امسال مقرر شد دستگاه های مرتبط با این موضوع پیش از آغاز فصل گرما آمادگی خود را با برگزاری یک مانور مهار آتش در جنگل گلستان بسنجند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین با تاکید بر تمهیدهای لازم استان ها برای مقابله با آتش سوزی های جنگل ها از استانداران حاشیه پارک ملی گلستان خواست مقدمات لازم را برای مقابله با هر گونه آتش سوزی در فصل گرما در این منطقه فراهم کنند.

وی با بیان اینکه این مانور تاثیر بسیار زیادی در آمادگی نیروها دارد، افزود: با ستاد نیروهای مسلح قراردادی تنظیم شده تا از امکانات نیروهای نظامی برای مقابله با حریق استفاده شود.

نجار استفاده از تیم پایش به وسیله پهپاد و سایر امکانات مهار آتش نیروهای مسلح مانند بالگرد را از جمله بندهای این قرارداد بیان کرد.

وی با بیان اینکه مذاکراتی نیز با کشورهای روسیه و آذربایجان انجام شده ابراز امیدواری کرد از امکانات این دو کشور در مواقع مورد نیاز استفاده شود.

پارک ملی گلستان با حدود ۹۲ هزار هکتار مساحت در محدوده جغرافیایی استان های گلستان، خراسان شمالی و سمنان قرار دارد.

این بوستان با اقلیم های متفاوت و مناطق زیستی متنوع جنگلی، استپی و چشم اندازهای طبیعی به لحاظ دست نخوردگی جوامع زیستی، گیاهی و جانوری، علاوه بر اهمیت اکوتوریسمی به عنوان میراث طبیعی و تنوع ژنتیکی از اهمیت زیادی برای محققان و دانش پژوهان برخوردار است.

پارک ملی گلستان در سال ۱۹۷۷ میلادی به عنوان ذخیره گاه زیست کره انتخاب شد و از قدیمی ترین پارک های ملی جهان به شمار می رود.

جنگل یا پارک ملی گلستان منطقه ای است که یک هشتم گونه های گیاهی، یک سوم گونه های پرندگان و افزون بر نیمی از پستانداران کشور را در خود جای داده است؛ این بوستان از نظر طبقه بندی اقلیمی، دارای سه اقلیم متفاوت خشک، نیمه خشک و نیمه مرطوب است و به همین دلیل پوشش گیاهی متنوع از استپی خشک تا جنگل های انبوه دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.