• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

موزه ملی آب در پارک پردیسان راه اندازی می شود

  • کد خبر : 8615
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۵:۴۶
موزه ملی آب در پارک پردیسان راه اندازی می شود

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امورمجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: موزه ملی آب با همکاری وزارت نیرو در پارک پردیسان راه اندازی می شود. سید محمد مجابی در گفت و گو با ایرنا افزود: در این موزه سیر و تاریخ تکامل آب از زمان استحصال در ایران با استفاده از کاریز و آب انبار […]

moozeh_ab_waterمعاون توسعه مدیریت، حقوقی و امورمجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: موزه ملی آب با همکاری وزارت نیرو در پارک پردیسان راه اندازی می شود.
سید محمد مجابی در گفت و گو با ایرنا افزود: در این موزه سیر و تاریخ تکامل آب از زمان استحصال در ایران با استفاده از کاریز و آب انبار به نمایش گذاشته می شود.
وی با بیان اینکه ایجاد چنین موزه ای در کشور برای اولین بار است اظهار کرد: در حال مذاکره با وزارت نیرو هستیم و زمانی حدود ۲ سال برای بهره برداری آن در نظر گرفته شده است.
به گفته وی کارهای اجرایی این موزه در حال انجام است.
وی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر واگذاری پارک پردیسان گفت: پارک پردیسان تحت هیچ شرایطی قابل واگذاری نیست و تغییر کاربری نمی دهد زیرا پارک جزو اموال دولت بوده و هر گونه تغییر در آن ممنوع است.
مجابی افزود: سازمان محیط زیست با شهرداری تفاهم نامه ای امضا کرده است تا در پردیسان کارهای مشترکی انجام شود اما اینکه عده ای دنبال این هستند که سند ملکی به نامشان زده شود، این غیر ممکن است.
وی به طرح جامع پارک پردیسان اشاره کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به هیچ عنوان اجازه نمی دهد فعالیتی خارج از این طرح در پردیسان انجام شود.
مجابی تاکید کرد: پارک پردیسان ریه تنفسی شهر تهران به ویژه غرب پایتخت تلقی می شود و در تلطیف هوای منطقه نقش بسزایی دارد، بنابراین حفاظت از آن الزامی است.
وی گفت: این پارک دارای یک طرح جامع است که در سال ۵۴ با همکاری شرکت های داخلی و خارجی با هدف انجام فعالیت های زیست محیطی طراحی شد.
مجابی افزود: بر اساس این طرح اقلیم های مختلفی از امریکا، اروپا، آسیای شرقی و قسمت هایی از اقلیم های مختلف جهان به همراه گیاهان و جانوران هر اقلیم به نمایش گذاشته می شود.
وی ادامه داد: برای ایجاد جذابیت بین بازدید کنندگان از نمادهای تاریخی در این طرح استفاده می شود به عنوان مثال برای جدا کردن آسیای شرقی از ایران از دیوار چین و جدا کردن قسمت های شمالی و جنوبی ایران از ۳۳ پل استفاده شده است.
وی با بیان اینکه این پارک جنبه آموزشی، تفریحی، تفرجگاهی، پژوهشی و ترویجی دارد گفت: در طراحی پارک پردیسان به این موضوع توجه شده است که افراد در زمان تفریح بتوانند آموزش های زیست محیطی را فرا گیرند که این موضوع برجسته ای در این طراحی است.
مجابی افزود: قسمت هایی از طرح پارک پردیسان اجرا شده است و راه اندازی موزه تنوع زیستی، موزه تاریخ طبیعی، سینمای محیط زیستی و کلینیک حیات وحش بخشی از این طرح است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.