• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

سیاست‌های مناسب، ناجی بحران آب

  • کد خبر : 8611
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
سیاست‌های مناسب، ناجی بحران آب

عضو موسسه فنی و مهندسی آب و خاک کشور با اشاره به اینکه اعمال سیاست‌های مناسب می‌تواند با بحران آب مقابله کند، گفت: شبکه آبیاری دشت قزوین یکی از مدرن‌ترین شبکه آبیاری کشور است. به گزارش ایسنا، علی دهقانی در نشست تخصصی بررسی چالش‌های تحویل حجمی آب و کنتور هوشمند که با حضور رئیس سازمان […]

abyari_zehkeshiعضو موسسه فنی و مهندسی آب و خاک کشور با اشاره به اینکه اعمال سیاست‌های مناسب می‌تواند با بحران آب مقابله کند، گفت: شبکه آبیاری دشت قزوین یکی از مدرن‌ترین شبکه آبیاری کشور است.

به گزارش ایسنا، علی دهقانی در نشست تخصصی بررسی چالش‌های تحویل حجمی آب و کنتور هوشمند که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیران، محققان و کشاورزان در سالن باغستان این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در تمام دنیا بخش کشاورزی بزرگترین مصرف کننده آب است؛ بنابراین هر نوع تصمیم برای بهینه سازی مصرف آب نیازمند حضور و مشارکت همه ذینفعان است تا بهترین تصمیم و سیاست‌گذاری انجام شود.

دهقانی شبکه آبیاری دشت قزوین را یکی از مدرن‌ترین شبکه آبیاری کشور ذکر و تصریح کرد: باید مدیریت‌های صحیح در بهینه سازی مصرف آب در این شبکه اعمال شود تا بتوانیم این شبکه مهم کشور را بخوبی حفظ و حراست کنیم.

وی به نصب کنتور هوشمند در مزارع و باغات اشاره و خاطرنشان کرد: فرض کنیم که کنتور هوشمند در مزارع نصب شد باید بخش کشاورزی برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد تا آموزش‌های لازم به کشاورز برای استفاده از کنتور هوشمند داده و اینکه الگوی مصرف برای کشاورز تعیین شود.

بهروز حیدری – عضو دیگر موسسه فنی و مهندسی آب و خاک کشور – هم در این جلسه گفت: مصرف بهینه آب کشاورزی باید به اساسی‌ترین دغدغه بخش کشاورزی تبدیل شود.

وی با اشاره به تبعات نصب کنتورها توسط کشاورزان در مزارع اظهار کرد: باید اثرات جانبی نصب کنتورها به طور کامل مطالعه شود تا کشاورز ناچار به تغییر الگوی کشت خود از محصولات مهم و استراتژیک به محصولات دیگر نشود.

حیدری بر مصرف بهینه آب در مزارع کشاورزی و رسیدن به پایداری تولید تاکید کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.