• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

ضرورت توجه به آب و انرژی در مدارس زیست محیطی

  • کد خبر : 8185
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
ضرورت توجه به آب و انرژی در مدارس زیست محیطی

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران آب ، انرژی و جمع آوری زباله را مهمترین مسائل زیست محیطی که باید در مدارس به آن توجه شود عنوان کرد. به گزارش مهر، گری لوییس روز شنبه در مراسم اهدای اولین گواهینامه و پرچم بین المللی مدارس محیط زیستی تحت پوشش بنیاد بین المللی آموزش […]

unهماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران آب ، انرژی و جمع آوری زباله را مهمترین مسائل زیست محیطی که باید در مدارس به آن توجه شود عنوان کرد.

به گزارش مهر، گری لوییس روز شنبه در مراسم اهدای اولین گواهینامه و پرچم بین المللی مدارس محیط زیستی تحت پوشش بنیاد بین المللی آموزش های محیط زیستی (FEE) در ایران افزود: برای داشتن محیط زیست سالم چندین مولفه باید مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به آغاز فعالیت مدارس محیط زیستی در ایران اظهار داشت: در این مدارس مولفه های زیادی برای آموزش حفاظت از محیط زیست تعریف شده است که یکی از آنها زباله است که نحوه برخورد با آن در این مدارس مطرح می شود.

لوییس با بیان اینکه حفظ و توسعه پایدار موضوع دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد تصریح کرد:  آب مساله دیگری  است که مد نظر است و با توجه به شرایط ایران که کشوری خشک و نیمه خشک است توجه به منابع آبی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: چهارمین مولفه انرژی است. بعد از آن تغییرات اقلیمی است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا اگر به آن توجه نشود ناحیه ای که در آن زندگی می کنیم گرمتر و خشک تر می شود.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران تأکید کرد: حفظ تنوع زیستی نیز یکی دیگر از مولفه های مدارس محیط زیستی است، در این زمینه سازمان ملل متحد با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری های خوبی داشته است که از جمله آن اجرای پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی است.

وی با بیان اینکه  گونه های در خطر انقراض زیادی در ایران وجود دارد که برای حفاظت نیازمند برنامه ریزی هستند اظهار داشت: سبز بودن محیط مدارس نیز مولفه دیگری است که به آن توجه شده است، مربیان در نظر داشته باشند که کلاس های آموزشی را در محیطی باز و فضای سبز برگزار کنند.

لوییس به تغذیه سالم به عنوان شاخصه دیگر اشاره کرد و گفت: همانگونه که خوردن و داشتن غذای سالم برای ما اهمیت دارد نباید افرادی را که به غذا دسترسی ندارند فراموش کنیم.

وی افزود:تمام کودکان امروز شهروندان جهانی آینده هستند و آینده زمین در دستان افرادی با سن و سال من نیست، بلکه در دست دانش آموزان امروز است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.