• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

تور صیادان مازندرانی از آب های ساحلی مازندران جمع شد

  • کد خبر : 7880
  • ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
تور صیادان مازندرانی از آب های ساحلی مازندران جمع شد

صیادان عضو شرکت تعاونی پره مازندران با نواخته شدن سوت پایان فصل صید، تورهای ماهیگیری خود را از آب های ساحلی دریای مازندران جمع کردند. صید ماهیان خاویاری دریای مازندران در مازندران از بیستم مهر ماه سال گذشته آغاز شد و قرار بود بیستم فروردین امسال پایان یابد که با تمدید چند روزه از سوی اداره کل […]

sayadiصیادان عضو شرکت تعاونی پره مازندران با نواخته شدن سوت پایان فصل صید، تورهای ماهیگیری خود را از آب های ساحلی دریای مازندران جمع کردند.
صید ماهیان خاویاری دریای مازندران در مازندران از بیستم مهر ماه سال گذشته آغاز شد و قرار بود بیستم فروردین امسال پایان یابد که با تمدید چند روزه از سوی اداره کل شیلات، دیروز جمعه با انجام آخرین صید، پایان یافت.

مدیرکل شیلات مازندران روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: صیادان عضو شرکت تعاونی پره در طول بیش از ۶ ماه چهار میلیون و ۴۰۸ هزار و ۷۰۸ کیلوگرم ماهی از مازندران صید کردند.

حسن حبیب نژاد افزود: این میزان صید در مقایسه با فصل صید سال گذشته ۱۵ درصد افزایش دارد.

وی علت افزایش میزان صید را مناسب بودن شرایط آب و هوایی اعلام کرد و ادامه داد: این عامل سبب شد تا صیادان عضو ۵۳ شرکت تعاونی پره حدود ۲۴ هزار بار پره کشی کنند.

حبیب نژاد بیشترین ماهی صید شده در این مدت را از نوع سفید با ۲ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۸۱۱ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: همچنین در این مدت یک میلیون و ۵۶۳ هزار و ۱۳۱ کیلوگرم ماهی کفال، ۶ هزار و ۴۹۲ کیلو گرم کپور و ۲۵۸ هزار و ۲۷۴ کیلوگرم انواع دیگر ماهی از جمله اردک ماهی توسط صیادان مازندرانی صید شد.

وی از افزایش ۸۱ درصدی صید ماهی کفال نسبت به فصل صید گذشته خبر داد.

بر اساس آمارهای رسمی بیش از چهار هزار و ۲۰۰ صیاد در مازندران عضو ۵۳ شرکت تعاونی صیادی پره هستند.

صید پره یک روش ماهیگیری سنتی ساحلی است که تور آماده به صورت نیم دایره در فاصله مشخصی از ساحل دریا ( ۱۴ متری عمق دریا ) پهن می شود و پس از صید با کمک نیروی انسانی و یا تراکتور جمع آوری می شود.

صیادان مازندرانی برای صید به روش پره از تورهایی با ارتفاع هفت تا ۱۰ متر و به طول یک هزار و ۲۰۰ متر استفاده می کنند. این تورها با قایق به آب انداخته می شود و پس از انباشته شدن از ماهیان استخوانی از گونه های کفال، سفید و کپور، به وسیله تراکتور به ساحل کشیده می‎شود.

حدود ۳۴۰ کیلومتر از ساحل دریای مازندران در استان مازندران واقع است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=7880

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. بسیار زیبا بود لذت بردم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.