• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

مخالفان هواشناسی کارشناس نیستند

  • کد خبر : 7216
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۷:۰۲
مخالفان هواشناسی کارشناس نیستند

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: برخی حرف هایی که درباره این سازمان زده می شود فقط مانور سیاسی است و جنبه علمی و کارشناسی ندارد. به گزارش ایرنا، داوود پرهیزکار بعدازظهر چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل هواشناسی استان اصفهان افزود: عده ای می گویند اگر سازمان هواشناسی […]

sazman_havashenasiمعاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: برخی حرف هایی که درباره این سازمان زده می شود فقط مانور سیاسی است و جنبه علمی و کارشناسی ندارد.
به گزارش ایرنا، داوود پرهیزکار بعدازظهر چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل هواشناسی استان اصفهان افزود: عده ای می گویند اگر سازمان هواشناسی پیش بینی اشتباهی کرد باید در آن را گل گرفت در حالیکه این حرف فقط مانور سیاسی است و جز تضعیف روحیه کارکنان ، هیچ خاصیتی ندارد.

وی با اشاره به وقوع طوفان در چند ماه گذشته در تهران گفت: عده ای همین حرف ها را درباره این موضوع زدند درحالیکه بررسی و تفکر نکردند که چرا سازمان هواشناسی نتوانسته بود این طوفان را به درستی پیش بینی کند.

پرهیزکار ادامه داد: اما افرادی که از دید علمی به این موضوع نگاه کردند به دنبال علت پیش بینی اشتباه هواشناسی و رفع آن بودند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر اینکه عده ای باید تفکر خود را در قبال این سازمان تغییر دهند افزود: گستره افقی کار ما بسیار وسیع و از ۱۰ تا ۱۰ هزار کیلومتر است و احتمال هر خطایی در آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر از هواشناسی کشور انتظار پیشرفته بودن در سطح کشورهایی مانند ژاپن را دارید باید به همان اندازه نیز اعتبارات برای این سازمان هزینه کنید.

معاون وزیر راه و شهرسازی، اعتبارات هواشناسی ژاپن را بیش از ۷۰۰ میلیون دلار و ایران را ۳۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت : این در حالی است که کشور ما حداقل پنج برابر ژاپن وسعت دارد.

وی همچنین با بیان اینکه امروزه در علم هواشناسی با دنیایی از اطلاعات برای پیش بینی مواجه هستیم گفت: برای افزایش توان پیش بینی باید بخش پردازش اطلاعات را قوی کنیم.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه این سازمان برنامه هایی را در این زمینه برای سال آینده در نظر گرفته است افزود: توان پردازشی اطلاعات هواشناسی ما چندان بالا نیست.

به گفته وی در کشورهای پیشرفته از سوپر کامپیوتر برای پردازش اطلاعات هواشناسی استفاده می شود اما ایران هنوز از سیستم کلاستر استفاده می کند.

پرهیزکار همچنین وضعیت هواشناسی اصفهان را خوب ارزیابی کرد و گفت: اما این وضعیت مطلوب نیست و ما انتظارات بیشتری داریم.

وی هواشناسی اصفهان را معین تهران دانست و تصریح کرد: بنابراین این اداره کل باید جایگاه بهتر و بیشتری داشته باشد و شانه به شانه هواشناسی تهران حرکت کند.

به گزارش ایرنا، اولین ایستگاه هواشناسی در استان اصفهان در زیر برج فرودگاه قدیم اصفهان (پایگاه بدر فعلی) در سال ۱۳۲۷ راه اندازی شد.

اداره هواشناسی اصفهان در ابتدا به صورت مرکزی و شامل استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری بود اما در سال ۱۳۷۳ به صورت اداره کل استانی درآمد.

این اداره کل اکنون دارای ۲۰ اداره در شهرستان های استان اصفهان است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=7216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.