• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

معاون سازمان محیط زیست: عزمی از سوی مجلس برای حل بحران گرد و غبار نمی‌بینیم

  • کد خبر : 5930
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
معاون سازمان محیط زیست: عزمی از سوی مجلس برای حل بحران گرد و غبار نمی‌بینیم

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به حذف بودجه پیشنهادی دولت برای مقابله با گرد و غبار گفت: اگر بخواهیم ریشه‌های این بحران را بخشکانیم نیاز داریم تا چرخشی در سیاست‌ها و برنامه‌های کشور در قوه مقننه و مجریه داشته باشیم دکتر احمدعلی کیخا در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست ایسنا، درخصوص بروز ریزگردها […]

gard_ghobarمعاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به حذف بودجه پیشنهادی دولت برای مقابله با گرد و غبار گفت: اگر بخواهیم ریشه‌های این بحران را بخشکانیم نیاز داریم تا چرخشی در سیاست‌ها و برنامه‌های کشور در قوه مقننه و مجریه داشته باشیم

دکتر احمدعلی کیخا در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست ایسنا، درخصوص بروز ریزگردها در کشور گفت: چند موضوع بر منطق این پدیده حاکم است. زمانی که تغییرات آب و هوایی رخ می‌دهد، نمی‌توانیم بگوییم که احتمال بروز گرد و غبار به صفر برسد اما در زمان بروز این اتفاق، باید مانند هر پدیده دیگری از جمله سیل، زلزله و طوفان، دستگاه‌های متولی کمک‌رسانی در این ایام داشته باشند تا مردم کمترین آسیب‌ را ببینند.

وی ادامه داد:‌ در این ارتباط قرار شده تا مدیریت وضعیت با وزارت کشور که سازمان مدیریت بحران در آن مستقر است، باشد و برای مقابله با بحران‌ها ، دستگاه‌ها هماهنگی لازم را داشته باشند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه متاسفانه در طول دهه‌های گذشته به دلیل بی‌توجهی به حق‌آبه زیست محیطی تالاب‌ها و رودخانه‌ها در زمان اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه، تالاب‌ها و رودخانه‌های ما دچار خشکی شده‌اند، عنوان کرد: اگر قرار باشد اتفاق چشمگیری برای مقابله با گرد و غبارها رخ دهد، باید چرخشی در سیاست‌ها و برنامه‌های دولت چه در قوه مقننه و چه در قوه مجریه صورت بگیرد.

کیخا با اشاره به اینکه در روزهای گذشته شاهد رد بودجه مقابله با ریزگردها از سوی مجلس بودیم گفت: حداقل پولی که برای این موضوع با چانه‌زنی از سوی دولت در لایحه بودجه سال ۹۴ پیش‌بینی کردیم، از سوی مجلس حذف شده است و این تنها بخش برای این قسمت بوده است چرا که در تمام مواد و بندهای بودجه ۹۴، فقط بند ج ماده ۲۲۴ ، ۵۵ تا ۶۰ میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردها پیش‌بینی شده بود.

وی با تاکید بر اینکه عزمی از سوی مجلس برای حل بحران گرد و غبار در جامعه نمی‌بینیم گفت: اگر واقعا ریزگردها مسئله روز جامعه ایران است و مردم خوزستان، سیستان و سایر مناطق کشور در معرض تهدید این مسئله هستند، باید نتیجه‌ای در مجلس و دولت ببینیم اما اینگونه نیست.

معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه با دست خالی و بدون اعتبار نمی‌توانیم کاری انجام دهیم گفت: بودجه ما در حالی در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود که مجلس پولی برای مقابله با ریزگردها اختصاص نداده است و با این وضعیت حداقل‌ اقداماتی که انجام می‌شده است نیز متوقف خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: در استان خوزستان برای تالاب شادگان با همین منابع اندکی که داشته‌ایم دستگاه‌های پمپاژ، فراهم کرده بودیم اما برای تکمیل آن به دو سه میلیارد پول نیاز داریم که اقدامات اینچنینی نیز در آینده متوقف خواهد شد چرا که اعتباری نداریم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.