• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1

احیای رودخانه های پایتخت، در کانون توجه مدیریت شهری

  • کد خبر : 5789
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران اعلام کرد: احیای رودخانه های پایتخت، طرحی است که می تواند با حداقل هزینه ها، بیشترین اثرات و مواهب زیست محیطی را متوجه شهر تهران کند. به گزارش سرویس شهری ایسنا، منصور نویریان در حاشیه اردوی آموزش نظام فنی و اجرایی شهر تهران افزود: در گذشته به […]

roodمدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران اعلام کرد: احیای رودخانه های پایتخت، طرحی است که می تواند با حداقل هزینه ها، بیشترین اثرات و مواهب زیست محیطی را متوجه شهر تهران کند.

به گزارش سرویس شهری ایسنا، منصور نویریان در حاشیه اردوی آموزش نظام فنی و اجرایی شهر تهران افزود: در گذشته به روددره های شهر تهران به عنوان یک فرصت تفریحی و تفرجگاهی نگریسته می شد اما با تغییر رویکرد مواجهه با رودخانه های شهری از ساماندهی به احیا، حالا روددره ها فرصتی برای احیای زندگی در شهر تهران قلمداد می شوند.

وی رویکرد اساسی در مورد مساله احیای رودخانه های شهر تهران را حذف بارگذاری های انجام شده در حریم رودخانه ها و رعایت حداقل میزان ساخت و سازها و مداخلات عمرانی دانست و تاکید کرد: ذهنیت جامعه مهندسی باید به این باور برسد که رودخانه ها با راهکار “نساختن و کم ساختن” یا به عبارت دیگر حداقل مداخله به صورت طبیعی به سمت احیا پیش می روند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه موضوع احیای رودخانه های شهر تهران در کانون توجه مدیریت شهری قرار گرفته است، از به کارگیری مشاورانی به منظور ظرفیت سازی و تولید دستورالعمل ها و ضوابط موردنیاز در این زمینه خبر داد و ابراز امیدواری کرد بخشی از نتایج ملموس این قبیل اقدامات در سال ۱۳۹۴ ظاهر شود.

براساس گزارش سایت شهرداری تهران، اردوی آموزشی نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران، با حضور معاونان فنی و عمرانی مناطق ۲۲گانه و با هدف بحث و بررسی پیرامون بازخوردهای اجرایی و نقاط قوت و ضعف این نظامنامه برگزار شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.