• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

پرونده خام‌فروشی محصولات کشاورزی بسته شود

  • کد خبر : 5570
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: با ایجاد و تکمیل زنجیره تولید و ایجاد صنایع تبدیلی باید پرونده خام فروشی محصولات کشاورزی در سطح کشور بسته شود. به گزارش خبرنگار ایسنا در چهارمحال و بختیاری، حسین صفایی در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات کشاورزان در راستای فروش محصولات، اظهار […]

mahsoolatمدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: با ایجاد و تکمیل زنجیره تولید و ایجاد صنایع تبدیلی باید پرونده خام فروشی محصولات کشاورزی در سطح کشور بسته شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در چهارمحال و بختیاری، حسین صفایی در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات کشاورزان در راستای فروش محصولات، اظهار کرد: هنوز خام فروشی در ایران رواج دارد و کشاورزان حداقل سود را از تولید محصولات بدست می‌آورند.

وی تاکید کرد: باید با ایجاد و تکمیل زنجیره تولید و ایجاد صنایع تبدیلی، پرونده خام فروشی محصولات کشاورزی در سطح کشور بسته شود.

صفایی با بیان اینکه دولت در راستای تشکیل مجموعه صنایع تبدیلی در استان‌ها تعاونی‌ها را پشتیبانی می‌کند، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید ارزیابی کار تعاونی‌های روستایی براساس کاهش خام فروشی است.

وی با اشاره به نوع فعالیت تعاونی‎های روستایی در سطح کشور افزود: امسال سه میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی تحت نظارت تعاونی‌های کشاورزی که بر روی زمین کار فنی انجام می‌دهند کاشت شدند.

صفایی با بیان اینکه تعاونی‌ها بیشتر در خرید تضمینی به دولت کمک می‎کنند، اظهار کرد: اکنون در چهارمحال و بختیاری ۲۳ تعاونی تولیدی کشاورزی با کار فنی فعال هستند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌‏های تخصصی از دهه ۶۰ در کشور به صورت زنجیره‎ای فعال شدند، تصریح کرد: اکنون این تعاونی‌ها ۱۲ زنجیره دارند که به صورت تخصصی بارگذاری شده‎اند اما آنچنان که باید در کشاورزی نقش آفرین نبوده‎اند.

صفایی خاطرنشان کرد: امسال دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی از کشاورزان خریداری شد و هزینه آن از حساب ملی وزارت جهاد کشاورزی پرداخت شد که این نشان از نظم مالی بین تعاونی و دولت دارد.

وی اظهار امیدواری کرد در دولت تدبیر و امید مشارکت بخش خصوصی با دولت در تامین نهاده ها و پشتیبانی بخش کشاورزی بیشتر شود.

صفایی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی در هیچ استانی حق تصدی‌گری ندارد، تصریح کرد: انبارها برای تصدی‎گری استفاده می‌شوند به همین منظور کلیه تشکیلات اداری و انبارها به تعاونی روستایی داده می‌شوند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.