• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

اهمیت به محصولات ارگانیک کشور

  • کد خبر : 5422
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ محصولات ارگانیک یا طبیعی، به محصولاتی گفته می شود که بدون دخالت آفت کش ها، کودهای شیمیایی و گازهای مختلف تولید شده باشند. در این محصولات هیچ گونه ترکیبات اصلاح شده ژنتیکی وجود ندارد.در واقع کشاورزی ارگانیک، نوعی از کشاورزی است که در تمام مراحل کاشت تا برداشت محصول و […]

organic_produceبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ محصولات ارگانیک یا طبیعی، به محصولاتی گفته می شود که بدون دخالت آفت کش ها، کودهای شیمیایی و گازهای مختلف تولید شده باشند. در این محصولات هیچ گونه ترکیبات اصلاح شده ژنتیکی وجود ندارد.در واقع کشاورزی ارگانیک، نوعی از کشاورزی است که در تمام مراحل کاشت تا برداشت محصول و همچنین جمع آوری و بسته بندی از مواد شیمیایی استفاده نمی شود.

کشاورزی ارگانیک بر پایه مدیریت اکوسیستم استوار است و وابستگی به نهاده های خارج از مزرعه ندارد.کشاورزی ارگانیک همراه با مدیریت تولید مناسب باعث تقویت و توسعه سلامت اکوسیستم های زیستی می شود.کشاورزی ارگانیک از تاثیرات گلخانه ای می کاهد.چون بیشتر فعالیت های انجام شده در کشاورزی ارگانیک باعث افزایش بازگشت کربن به خاک میشود در نهایت سبب حفظ و ذخیره سازی کربن میگردد.

با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در ایران باید زمینه برای فعالیت هرچه بهتر این صنعت فراهم شود. کارشناسان معتقدند برای رهایی از وابستگی به نفت در کشور باید به بخش کشاوزی و صادرات محصولات ارگانیک بها داده شود تا این صنعت هر چه بیشتر و بهتر بتواند فعالیت کند.
برنامه ریزی های دقیق و صحیح باعث میشود صنعت کشت ارگانیک و صادرات محصولات آن بتواند عاملی برای کسب درآمد کشور باشد.

باتوجه به صادرات ۲۴ قلم از محصولات کشاورزی ارگانیک ایران به بازار ۸۰ میلیارد دلاری محصولات ارگانیک جهان متوجه میشویم این صنعت نیازمند توجه بیشتر میباشد.ایران یکی از کشورهای مهم در صادرات محصولاک ارگانیک در آسیا میباشد.

برگزاری نمایشگاه های مختلف محصولات ارگانیک علاوه بر تلاش برای شناخت این محصولات به عموم مردم میتواند زمینه ی توسعه را برای بخش کشاورزی فراهم کند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.