• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
0

اجرای طرح های جنگلداری برای جلوگیری از آتش سوزی جنگل ضروری است

  • کد خبر : 5033
  • ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳

معاون امور جنگل های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت : تداوم اجرای طرح های جنگلداری و به روز کردن آنها برای جلوگیری از آتش سوزی ضروری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیام طبیعت سازمان جنگل ها به نقل از ایرنا- بهزاد انگورج در باره آتش سوزی های اخیر جنگل های شمال […]

معاون امور جنگل های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت : تداوم اجرای طرح های جنگلداری و به روز کردن آنها برای جلوگیری از آتش سوزی ضروری است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیام طبیعت سازمان جنگل ها به نقل از ایرنا- بهزاد انگورج در باره آتش سوزی های اخیر جنگل های شمال افزود: آتش سوزی های اخیر در جنگل های شمال به دلیل خشکی جنگل ها و پدیده وارونگی به وقوع پیوست.
وی اظهار کرد: با توجه به خشکی هوا و حضور عوامل حادثه آفرین در جنگل نظیر انسان ها و گسترش پدیده وارونگی، احتمال آتش سوزی ها افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: بارش های اخیر باعث شد تا این خشکی ها که در حقیقت مواد سوختنی برای ایجاد آتش سوزی در جنگل ها را فراهم می کند، نیز از بین برود.
معاون سازمان جنگل ها با تاکید بر اینکه باید موضوع آتش سوزی در جنگل ها و جلوگیری از آن را در قالب های فنی بررسی و اقدام کرد، گفت: این موضوع کار فیزیکی نمی طلبد و اساسا اقدامات فیزیکی چندانی قابل انجام نیست.
انگورج تقوی با بیان اینکه توقف اجرای طرح های جنگلداری باعث برخی مشکلات می شود، گفت: باید در اجرای طرح های جنگلداری جدیت بیشتری داشت و علاوه بر آن طرح های جدید با شرایط نوین تدوین کرد.
وی همچنین اظهار داشت: بیشتر حوادث آتش سوزی در جنگل های کشور مربوط به سطوحی است که طرح های جنگلداری در آن اجرا نشده و یا اجرای طرح ها رها شده است که باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
معاون سازمان جنگل ها درباره ضرورت تجدید طرح های جنگلداری نیز گفت: روی یک توده جنگلی گونه های مختلفی وجود دارد، برخی گونه ها به مرور زمان تجزیه می شوند و شرایط متفاوت برای آنان ایجاد می شود و بر این اساس باید تیمار و عملیات بهداشتی مختلفی برای آنها اجرا کرد.
انگورج تقوی در ادامه افزود: در برخی مناطق جنگلی نظیر پارک ملی گلستان حوادث بیشتر رخ می دهد زیرا افرادی به آن وارد می شوند که اقدام به روشن کردن آتش، شلیک گلوله برای شکار و غیره می کنند که این موضوع باعث بروز حوادثی نظیر آتش سوزی می شود.
وی همچنین تعامل مسوولان حفاظت و صیانت از جنگل ها و منابع طبیعی با رسانه ها را برای گسترش آگاهی های مردم و حراست بهتر از این میراث طبیعی ضروری دانست و گفت: قطعا رسانه ها می توانند در امر حفاظت از جنگل ها و منابع طبیعی کمک حال مجریان باشند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.