• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

روسای سازمان های جنگل ها و مراتع و حفاظت محیط زیست دیدار و گفت و گو کردند

  • کد خبر : 49
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷

 رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به اتفاق تنی چند از معاونین، مدیران و جمعی از اساتید دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، علوم تحقیقات و موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع با رییس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و گفت و گو کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیام طبیعت، در این مراسم […]

 رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به اتفاق تنی چند از معاونین، مدیران و جمعی از اساتید دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، علوم تحقیقات و موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع با رییس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیام طبیعت، در این مراسم که عصر دیروز سه شنبه با موضوع راهکارهای اجرایی مقابله با خشکیدگی بلوط ها در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، نخست دکترعادل جلیلی رییس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع با ارائه گزارشی از اقدامات پژوهشی در خصوص خشکیدگی بلوط های زاگرس گفت: نتیجه پژوهش ها تا پایان مردادماه به شورای عالی محیط زیست اعلام می شود.

سپس دکتر رضا احمدی رییس مرکز جنگل های خارج از شمال گزارش جامعی از روند اجرایی پروژه مقابله با خشکیدگی درختان جنگلی زاگرس ارائه کرد.
درادامه خداکرم جلالی رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سخنانی ضمن اشاره به تهیه دستورالعمل های اجرایی گفت: برای مقابله با خشکیدگی بلوط ها بصورت آزمایشی بخشی از درختان مناطق آلوده، قطع شده تا از سرایت آن به سایر بخش های جنگلی جلوگیری شود.
آقای جلالی افزود: بازدید دکتر حسن روحانی رییس جمهور، رییس شورای عالی محیط زیست و وزیر جهاد کشاورزی از درختان آلوده به بیماری زغالی دراستان ایلام  نشانگر عزم جدی هیات دولت نسبت به احیای اکوسیسم مناطق جنگلی در حوزه زاگرس دانست.
 در این مراسم دکتر معصومه ابتکار به عنوان رییس شورای عالی محیط زیست نیزگفت: سازمان حفاظت محیط زیست نهایت همکاری  را از طرف خود و دیگر سازمان های بین المللی طرف قرارداد با سازمان جنگل ها به عنوان مجری اصلی این پروژه اعلام می دارد.

وی پیشنهاد داد: برای بهتر اجرا شدن روند کارها،  کارگروهی متشکل از موسسات پژوهشی، دانشگاه ها و انجمن های علمی شکل گرفته و برآیند آن ظرف یک ماه آینده به شورای عالی محیط زیست اعلام شود./ منبع: سازمان جنگلها و مراتع
لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=49

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.