• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

آلودگی دریای خزر حیات آبزیان را به خطر انداخته است

  • کد خبر : 4678
  • ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷

فرمانده حفاظت منابع آبزی پایگاه نوشهر و چالوس گفت: آلودگی دریای خزر سبب تلف شدن شماری از ماهیان بویژه کفال در آب های ساحلی این شهرستان ها شده است. به گزارش ایرنا، «باب الله رضوی زاده» روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری نوشهر افزود: آلودگی دریای خزر همچنین […]

فرمانده حفاظت منابع آبزی پایگاه نوشهر و چالوس گفت: آلودگی دریای خزر سبب تلف شدن شماری از ماهیان بویژه کفال در آب های ساحلی این شهرستان ها شده است.
به گزارش ایرنا، «باب الله رضوی زاده» روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری نوشهر افزود: آلودگی دریای خزر همچنین سبب انقراض ماهیان خاویاری شده و طبق بررسی کارشناسان پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۰ میزان تولید این نوع ماهیان به مرز صفر برسد.

وی ورود آلاینده های نفتی، سموم کشاورزی و فاضلاب های خانگی را از عوامل عمده آلودگی دریای خزر دانست.

رضوی زاده در خصوص میزان ماهیان کشف شده قاچاق و ادوات صید غیرمجاز در ۹ ماه سال جاری در نوشهر و چالوس گفت: در این مدت بیش از ۵۱ کیلو ماهی خاویاری، ۶ هزار و ۴۴۳ قطعه ماهی استخوانی از صیادان غیرمجاز در این مناطق کشف و ضبط شد.

فرمانده حفاظت منابع آبزی پایگاه نوشهر و چالوس گفت: در این زمینه علاوه بر جمع آوری حدود سه هزار و ۶۹۵ رشته دام غضروفی و ۱۵ هزار و ۷۹۲ رشته دام فلسدار و سایر ادوات صید، دستکم ۲۲ نفر از صیادان غیرمجاز در این مناطق شناسایی، دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی منطقه معرفی شدند.

فرمانده حفاظت منابع آبزی و پایگاه نوشهر و چالوس، سطح حوزه استحفاظی زیرپوشش این نهاد در این مناطق را حدود ۷۵ کیلومتر اعلام کرد و گفت: تعداد سه صیدگاه و دو شرکت تعاونی در این مناطق فعالیت داردند که به طور پیوسته بر عملکرد آنها نظارت می شود.

رضوی زاده برای حفاظت و صیانت از گونه ای آبزی در دریای خزر در حوزه استحفاظی این شهرستان خواستار همکاری همه جانبه مسوولان نهادهای ذیربط شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.