• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

لایحه ساماندهی باغات پراکنده تهران در شورای شهر

  • کد خبر : 4642
  • ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۸:۴۶

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از ارائه لایحه‌ای تحت عنوان ساماندهی و تهیه باغات پراکنده و یکپارچه شهر تهران به شورای اسلامی شهر تهران خبرداد. علی محمد مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار«محیطزیست» خبرگزاری ایسنا، درباره تخریب فضای سبز بیان کرد: در صورت قطع درخت در ملک خصوصی مالک ملزم به پرداخت خسارت […]

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از ارائه لایحه‌ای تحت عنوان ساماندهی و تهیه باغات پراکنده و یکپارچه شهر تهران به شورای اسلامی شهر تهران خبرداد.

علی محمد مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار«محیطزیست» خبرگزاری ایسنا، درباره تخریب فضای سبز بیان کرد: در صورت قطع درخت در ملک خصوصی مالک ملزم به پرداخت خسارت و غرس مجدد نهال به میزان دوبرابر محیط بن درختان امحا شده در محل بوده و در صورت قطع درختان باغ نیز ملزم به احیای مجدد باغ می‌شود.

وی افزود: با عاملان قطع درخت براساس ماده ۴ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها برخورد و به مراجع قانونی معرفی می‌شوند تا علاوه بر جبران خسارت وارده، در صورتی که قطع درخت بیش از ۳۰ اصله باشد به حبس تعزیری از شش ماه تا سه سال محکوم خواهند شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به این که تخریب باغات در مواردی به محرومیت از دریافت هرگونه گواهی ساختمان منتهی می‌شود، گفت: براساس تبصره یک از ماده ششم در صورتی که قطع درخت از طرف مالکین به نحوی باشد که باغی را از بین ببرد و از زمین آن به صورت تفکیک و خانه‌سازی استفاده کند، همه زمین به نفع شهرداری ضبط شده و به مصرف خدمات عمومی شهر و محرومین می‌رسد.

مختاری در رابطه با باغات خصوصی شهر تهران اظهار کرد: این سازمان اقدام به تهیه شناسنامه باغات با مساحت بیش از ۲۰۰۰ هزار متر مربع کرده است، همچنین لایحه‌ای تحت عنوان ساماندهی و تهیه باغات پراکنده و یکپارچه شهر تهران را جهت تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کرده است که در صورت تصویب آن اقدامات لازم جهت تبدیل این باغات به فضای سبز و بوستان عمومی میسر خواهد شد.

به گفته وی، در چند سال اخیر نیز تعداد ی از باغات خصوصی شهر تهران به بوستان عمومی تبدیل شده‌اند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.