• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

اولین کمباین غوزه چین پنبه در گرمسار راه اندازی شد

  • کد خبر : 3822
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از شروع به کار اولین کمباین غوزه چین پنبه در شهرستان گرمسار خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، حسین اصغری صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بعد از سال های متمادی با پیگیری های به عمل آمده با […]

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از شروع به کار اولین کمباین غوزه چین پنبه در شهرستان گرمسار خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اصغری صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بعد از سال های متمادی با پیگیری های به عمل آمده با شناسایی و معرفی متقاضی، برطرف کردن مسائل مالی و منابع و در نظر گرفتن حداقل تخفیف در میزان تضمین تسهیلات دریافتی، این دستگاه توسط آقای جعفر ثامنی کشاورز پنبه کار گرمسار خریداری شد و کار برداشت را در مزارع شهرستان آغاز کرد.

وی افزود: برای ورود این دستگاه به شهرستان ۲میلیارد و ۱۳۰میلیون ریال هزینه شده است که مبلغ یک میلیارد ریال آن از محل تسهیلات خط ویژه اعتباری مکانیزاسیون تامین و پرداخت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: در راستای توسعه مکانیزاسیون و حمایت از بهره بردار متقاضی خریدار دستگاه،علاوه بر تسهیلات، مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال نیز از محل یارانه کمک های فنی و اعتباری (بلاعوض دولتی) پرداخت شد و مابقی نیز به صورت آورده توسط متقاضی  تامین شده است.

اصغری در خاتمه با توجه به مشکل برداشت پنبه در استان به صورت دستی به کشاورزان پنبه کار توصیه کرد که با توجه به ورود این دستگاه به شهرستان گرمسار برای سال آینده شرایط کشت، فواصل ردیف ها و تسطیح زمین برای کشت پنبه را بر اساس توصیه های فنی مطابق با کار دستگاه رعایت کنند تا بدون مشکل کار برداشت پنبه در مزارع انجام و در هزینه های کارگری صرفه جویی شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=3822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.