• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
0

پرندگان مهاجر زخمی در مازندران درمان شدند

  • کد خبر : 3600
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جویبار چند قطعه پرنده وحشی زخمی را که از صیادان غیرمجاز کشف کرده بودند، درمان و در دامن طبیعت رها کردند. به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، یک قطعه جغد، یک قطعه سنقر تالابی، یک قطعه خوتکا و دو قطعه تلیله در روزهای […]

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جویبار چند قطعه پرنده وحشی زخمی را که از صیادان غیرمجاز کشف کرده بودند، درمان و در دامن طبیعت رها کردند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، یک قطعه جغد، یک قطعه سنقر تالابی، یک قطعه خوتکا و دو قطعه تلیله در روزهای گذشته توسط ماموران محیط زیست جویبار درمان و رها شدند.

ماموران محیط زیست جویبار یک قطعه قوی زخمی را هم که توسط شکارچیان متخلف زخمی شده بود، پس از درمان در طبیعت رهاسازی و یک قبضه سلاح شکاری نیز از آنان کشف و ضبط کردند.

آنان همچنین در حین گشت و کنترل در منطقه آیش «انار مرز» یک صیاد را که با دام هوایی اقدام به صید پرندگان می کردند، دستگیر و دام وی را جمع آوری و پرندگان صید شده را نیز ضبط کردند.

کشف یک قبضه اسلحه شکاری دو لول غیرمجاز نیز در منطقه «چهار طاق بن» از دیگر اقدامات ماموران محیط زیست جویبار بوده است.

اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران همچنین از دستگیری یک شکارچی متخلف به همراه یک قبضه اسلحه غیرمجاز در شهرستان آمل خبر داده است.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل در حین گشت و کنترل منطقه جنگلی امامزاده عبدالله (ع) موفق شدند یک شکارچی متخلف را به همراه یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و یک قطعه پرنده آبی دستگیر کنند.

همزمان با سرد شدن هوا، تالاب های و آببندان های مازندران میزبان هزاران قطعه پرنده مهاجر وحشی است که بیشتر آنان از پرندگان حفاظت شده و نادر محسوب می شوند.

بر اساس اعلام حفاظت محیط زیست مازندران شکار پرندگان وحشی همچنان ممنوع است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=3600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.