• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

توسعه کشت کیوی قرمز و طلایی در مازندران

  • کد خبر : 3233
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲

کیوی مازندران در کنار خاویار تبدیل به یک برند جهانی شده و همه دنیا آن را با نام ایران می‌شناسند. مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: توسعه کشت ارقام نوین از جمله کیوی قرمز و طلایی در دستور این سازمان قرار دارد. محمدتقی شکوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با بیان […]

کیوی مازندران در کنار خاویار تبدیل به یک برند جهانی شده و همه دنیا آن را با نام ایران می‌شناسند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: توسعه کشت ارقام نوین از جمله کیوی قرمز و طلایی در دستور این سازمان قرار دارد.

محمدتقی شکوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با بیان اینکه در حال حاضر سطح زیرکشت کیوی در مازندران ۶ هزار هکتار است، بیان داشت: پیش‌بینی تولید امسال کیوی در استان ۱۸۰ هزار تن است.

وی با اشاره به اینکه امسال کیفیت کیوی تولیدی استان مناسب است، اظهار داشت: برداشت این میوه از ۱۵ آبان آغاز شده ‌است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه کیوی از گیاهان خزان‌‌کننده است، افزود: سرمای سال گذشته نه‌تنها مشکلی برای باغ‌های کیوی استان ایجاد نکرده بلکه سبب تولید خوب محصول شده‌ است.

شکوهی تصریح کرد: عمده محصول کیوی شامل ۱۰۰ هزار تن در سردخانه‌ها و انبارها ذخیره‌سازی شده و به ‌تدریج برای ایام پایانی سال به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در نیمکره شمالی قرار داریم و کشورهای اعظم تولیدکننده کیوی از جمله نیوزیلند در این فصل امکان صادرات ندارند فرصت خوبی است تا این محصول را به بازارهای منطقه‌ای صادر کنیم.

‌ مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر توسعه کشت ارقام نوین از جمله کیوی قرمز و طلایی در دستور کار ما قرار دارد.

شکوهی با تاکید بر اینکه کیوی ازجمله محصولات سالم و ارگانیک است که هیچ‌گونه سم‌پاشی روی آن انجام نمی‌شود، افزود: توصیه ما به باغداران این است که بعد از انجام عملیات به‌زراعی و به‌باغی نسبت به کوددهی با استفاده از مواد آلی اقدام کنند.

وی بیان‌داشت: کیوی سرشار از ویتامین C، رنگریزه‌های مختلف و انواع آنتی اکسیدان‌های مختلف است که مصرف روزانه کیوی به‌ دلیل ترکیبات آنتی‌اکسیدان بالا، خطر ابتلا به بیماری‌هایی از جمله سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مازندران رتبه نخست تولید کیوی را در سطح کشور دارد، افزود: ایران جزو ۱۰ کشور عمده تولیدکننده کیوی محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=3233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.