• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
با انعقاد تفاهم نامه سازمان جهاد کشاورزی فارس؛

کلزا درقیروکارزین قراردادی کاشته می شود

  • کد خبر : 27308
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کلزا درقیروکارزین قراردادی کاشته می شود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از آغاز عقد قرارداد کاشت دانه روغنی کلزا فی مابین شرکت روغن کشی نوید خلیج فارس و کشاورزان کلزا کار این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از فارس؛ مهدی همتی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی و ضرورت تلاش برای خود اتکایی در تولید دانه های روغنی، تصریح کرد: شرکت روغن کشی نوید خلیج فارس هر کیلو گرم کلزای کشاورزان طرف قرارداد خود را حداقل پنج درصد بالاتر از نرخ دولتی خریداری خواهد کرد.

به گفته وی؛ بر اساس مصوبه شورای اقتصاد کشور نرخ خرید تضمینی دولت برای هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت، ۷۸ هزار ریال اعلام شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: شرکت طرف قرار داد با کشاورزان متعهد شده است برای هر هکتار از اراضی زیر کشت کلزا مبلغ ۳۵ میلیون ریال تسهیلات به کلزا کار پرداخت تا نسبت به انجام بیمه کشاورزی و تامین نهاده های مورد نیاز خود اقدام کنند.

او با تاکید بر اینکه شرکت روغن کشی نوید خلیج فارس موظف به پرداخت بهاء کلزای خریداری شده در مدت حداکثر ده روز خواهد بود، افزود: در صورت عدم پرداخت در مهلت مقرر روزانه معادل نرخ سود بانکی به قیمت محصول اضافه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین ضمن اعلام آمادگی این مدیریت و مراکز تابعه خود برای انجام  قرارداد های کاشت کلزا، بیان کرد: کشاورزان کلزا کار علاقه مند به منظور استفاده از این فرصت در اسرع وقت به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و اقدام کنند.

همتی ابراز کرد: سطح تعهدات ابلاغی برای کاشت کلزا در شهرستان قیروکارزین در سال زراعی جدید ۵۰۰ هکتار اعلام شده است که تلاش کارشناسان برای تحقق آن در حال انجام است.

در سال زراعی گذشته نزدیک به ۶۰۰ هکتار از مزارع قیروکارزین به کاشت کلزا اختصاص داشته است؛ قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=27308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.