• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
19

اعتراض رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون به فرایند ثبت نام اینترنتی و صدور حواله برای تأمین سوخت

  • کد خبر : 27
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲

با توجه به آنکه در حال حاضر ثبت نام اینترنتی و صدور حواله برای تأمین سوخت مورد نیاز بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است، باید گفت که اختصاص سهمیه بدین ترتیب از جایگاه‌های بدون امکانات و به‌صورت فله‌ای مشکل این بخش را حل نمی‌کند. رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی امروز در واکنش به تصمیم […]

با توجه به آنکه در حال حاضر ثبت نام اینترنتی و صدور حواله برای تأمین سوخت مورد نیاز بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است، باید گفت که اختصاص سهمیه بدین ترتیب از جایگاه‌های بدون امکانات و به‌صورت فله‌ای مشکل این بخش را حل نمی‌کند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی امروز در واکنش به تصمیم جلسه عصر گذشته کمیسیون کشاورزی مجلس و وزارت نفت مبنی بر صدور کارت سوخت برای کشاورزان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این نظر گفت: در پی جلسات متعددی که با مسئولان حوزه سوخت برگزار شده است، هنوز مشکل کارت سوخت کشاورزان پابرجاست.

کامبیز عباسی افزود: حوزه نفت کشور تا امروز زیرساخت‌ها، جایگاه‌ها و سرمایه‌گذاری مناسبی را برای سوخت بخش کشاورزی انجام نداده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی با امنیت غذایی کشور ارتباط مستقیم دارد. به‌گونه‌ای که اگر یک روز کمباین یا تراکتور با تأخیر وارد مزرعه شود، یک درصد کاهش تولید اتفاق خواهد افتاد و علاوه بر آن اگر مقابله با آفات به‌دلیل کمبود سوخت به تعویق بیفتد، ممکن است کل محصول کشاورز نابود شود.

عباسی ادامه داد: با توجه به پراکنش بخش کشاورزی در مناطق مختلف، جایگاه‌های مناسبی برای آن تعریف نشده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر که نظر کمیسیون کشاورزی و حوزه نفت برای حل مشکل کارت سوخت کشاورزان جلب شده، اما این مشکل مرتفع نشده و تنها موانع دیگری بر سر راه کشاورزان نیز گذاشته شده است.

حداقل ۴۵ هزار دستگاه تراکتور و کمباین پلاک‌گذاری‌شده مشمول سهمیه سوخت شوند

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی یادآور شد: کشاورزی که ممکن است دسترسی به اینترنت برایش مشکل باشد، برای گرفتن سهمیه سوخت ناگزیر است به کافی‌نت‌ها رفته و با صرف هزینه، ثبت نام کند و پس از تأیید نهایی، حواله‌ای برایش صادر شود و در نهایت بتواند سوخت را در جایگاه‌های بدون امکانات و به‌صورت فله‌ای تحویل بگیرد، علاوه بر آن، امکان ذخیره‌سازی سوخت نیز برایش وجود ندارد.

عباسی تأکید کرد: اگر وزارت نفت و مسئولان این حوزه حداقل جهت صدور کارت هوشمند برای بخش کشاورزی اقدام می‌کردند و حداقل به ۴۵ هزار دستگاه تراکتور و کمباین پلاک‌گذاری‌شده، بدین طریق سهمیه سوخت می‌دادند، کار بخش به تعویق نمی‌افتاد.

وی اظهار داشت: تأمین سوخت بخش کشاورزی یک ضرورت است و وزارت نفت می‌توانست حداقل با نصب GPS بر روی ماشین‌آلات کشاورزی، میزان دقیق سوخت را تخمین زده و به همین مقدار به جامعه اختصاص دهد.

عباسی همچنین گفت: سالانه چهار میلیارد لیتر سوخت برای بخش کشاورزی اختصاص پیدا می‌کند، این در حالی است که بخش مکانیزاسیون دارای نیازی حدود ۳.۲ میلیارد لیتری است و بدین‌ترتیب ۶۰ درصد سوخت مورد نیاز از ناوگان حمل و نقل کشور اخذ می‌شود.

وی در ادامه افزود: لازم است وزارت نفت به جای فرایند اینترنتی، به فکر روشی ساده و اصولی برای تخصیص سهمیه سوخت بخش کشاورزی باشد و علاوه بر آن، میزان سهمیه اختصاص‌یافته را متناسب با نیاز بخش در نظر بگیرد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان حوزه نفت کشور باید به هوش باشند که یک روز تأخیر با وجود این روند اینترنتی مشکل، می‌تواند تولید و کمی غذای جامعه را به خطر بیندازد و همچنین یک روز تأخیر در سم‌پاشی می‌تواند کل محصول یک کشاورز را نابود کند، زیرا روند پیچیده کنونی، نتیجه‌ای نیز جز این نخواهد داشت./
منبع: iana

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=27

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.