• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفا اصفهان:

راه‌اندازی سامانه همارا در استان اصفهان

  • کد خبر : 26907
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
راه‌اندازی سامانه همارا در استان اصفهان
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان گفت: اولین سامانه مکانمند صدور کد، آرشیو مدارک و مستندات دفتر فنی، موسوم به همارادر این استان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان؛ امیرحسین حکمتیان با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به عدم وجود ساختار مناسبی برای آرشیو دیجیتال نقشه‌ها، اسناد، مدارک و مستندات، زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی این سامانه در دستور کار قرار گرفت.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان بیان کرد: طی سال‌های اخیر ایجاد ساختار سخت افزاری و نرم افزاری همانند خرید سرور و فضای ذخیره مناسب برای آن عملیاتی شد و پس از طی دوره آزمایشی، این سامانه به صورت رسمی راه‌اندازی و بارگذاری اسناد فنی در انواع فرمت‌ها بر روی آن آغاز شده و اکنون کار بارگذاری نقشه‌ها و مستندات فنی بر روی آن در حال انجام است.

وی تبدیل به مرکز دیجیتال بایگانی اسناد و مدارک و مستندات شرکت در همه بخش‌ها را از جمله قابلیت‌های این سامانه برشمرد و گفت: اولین نمونه استفاده فرابخشی این سامانه، بارگذاری مستندات مربوط به املاک و مستغلات شرکت در طرح صدور اسناد مالکیت املاک است.

وی تهیه وب‌سرویس ارتباط بین نرم‌افزاری با سامانه‌های نجما به‌عنوان زیرساخت GIS شرکت و سامانه اطلس به‌عنوان سامانه اتوماسیون گردش فنی پروفیل‌های دفتر فنی را از دیگر قابلیت‌های ایجاد شده در این سامانه دانست و اضافه کرد: با ایجاد این ارتباط، شرایط مرکزیت بارگذاری اسناد از جزایر نرم‌افزاری مختلف فراهم شده که نقش مهمی در حفاظت و صیانت از اطلاعات و ایجاد دسترسی مناسب دارد.

حکمتیان متذکر شد: صدور کدشناسه واحد برای هر مستند با قابلیت صدور برچسب معرف کد در سه فرمت کاراکتری، بارکد نواری و QR به صورت همزمان برای الصاق فیزیکی یا دیجیتالی به مستند از دیگر مزیت‌های این طرح است.

وی خاطر با تاکید بر اینکه آرشیو مستندات با همه فرمت‌های دیجیتالی مانند عکس، متن، نقشه و غیره امکان‌پذیر است خاطر نشان کرد: از دیگر قابلیت‌های این سامانه، تفکیک بخش‌های توصیفی تعریف‌شده برای هر مستند به سه بخش آب، فاضلاب و ابنیه با امکان توسعه اتصال هر مستند به مکان جغرافیائی مربوطه است.

خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.