• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
در راستای رفع موانع تولید؛

بررسی تداخلات بیش از ۳ هزار هکتار از اراضی قیروکارزین

  • کد خبر : 26901
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
بررسی تداخلات بیش از ۳ هزار هکتار از اراضی قیروکارزین
رئیس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۶۲۷ هکتار از اراضی شهرستان قیروکارزین در کار گروه رفع تداخلات بررسی شده اند.

  به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از فارس؛ محمد حیدری تصریح کرد: اراضی مذکور در پلاک ثبتی مدخون واقع و شامل اراضی کشاورزی و منابع طبیعی بوده که در کمیسیون استانی رفع تداخلات نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته وی؛ به منظور رفع تداخلات اراضی پلاک های شاه مومن، زین آباد و نو آباد هنگام شهرستان قیروکارزین نیز مستند سازی های لازم انجام که در انتظار طرح در کار گروه شهرستانی و کمیسیون رفع تداخلات استانی است.

حیدری با بیان اینکه رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان یکی از بزرگترین اقدامات دولت است که از چهار سال گذشته با جدیت در حال پیگیری است، افزود: با اجرای این کار ثبت مالکیت دولت در عرصه‌های منابع ملی و صدور اسناد مالکیت زراعی برای کشاورزان و تولیدکنندگان به نتیجه می رسد.

وی اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این قانون مالکین اراضی در روستاها با دقت مشخص شوند و همچنین موانع تولید در بخش کشاورزی مرتفع شود.

به گفته حیدری؛ با تصویب ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و تدوین و ابلاغ آئین نامه های مربوط به آن، کشاورزان برای رفع تداخلات اراضی دیگر نیازی به مراجعه به دستگاه قضایی ندارند.

او بیان کرد: فعالیت اجرایی کار گروه و کمیسیون رفع تداخلات اراضی ناشی از اجرای مقررات موازی در اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و همچنین موارد مصوب قانون برنامه ششم توسعه از سال ۱۳۹۴ در وزارت جهاد کشاورزی آغاز شده است.

بر اساس آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۹ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، گامی بزرگ برای رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان ناشی از اجرای برخی قوانین موازی و کاهش اختلافات ملکی باقیمانده، در طول پنج دهه گذشته برداشته شده است.

قیروکارزین با وسعتی بالغ بر ۳۳۰۰ کیلومتر مربع و جمعیت ۷۲ هزار نفری در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.