• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
رئیس جهاد کشاورزی فارس:

لزوم ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی

  • کد خبر : 26899
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
لزوم ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت یکی از رویکردهای نظام را شکل‌گیری ۲۵ درصد از اقتصاد در قالب تعاونی‌ها دانست و گفت: ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی ضروری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از فارس؛ محمدمهدی قاسمی  در نشست با مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: تشکل‌ها باید ارکان شرکت خودشان را بدون دخالت بخش دولتی تعیین کنند و بدانند که خودشان تعیین‌کننده سرنوشت خودشان هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: در حالیکه ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی ضروری است، تشکل‌ها؛کشت قراردادی، راه‌اندازی صنایع فرآوری ، سردخانه و تشکیل زنجیره‌های تولید را در دستور کار قرار دهند.

قاسمی به مشکل کمبود سرمایه کشاورزان نیز اشاره کرد و افزود: به منظور حل مشکل تولید، پیشنهاد می‌شود تعاونی‌ها با استفاده از ظرفیت صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی و یا تعامل با بانک، کشاورز کارت را فعال کنند.

وی متدکر شد: در تشکیلات بخش خصوصی باید این تفکر حاکم شود که با هم‌افزایی دارایی و امکانات پروژه‌های بزرگتر انجام شود.

این مقام مسئول بیان کرد: به منظور تحقق از تولید به مصرف،جلوگیری از ضایعات و عرضه مستقیم؛ غرف شبکه تعاون روستایی در بازارچه‌ها راه‌اندازی شود.

محمدمهدی قاسمی یادآور شد: از آنجائیکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای تعاون روستایی در استان فارس از قدیم فعالیت داشتند، توصیه می‌شود با مطالعه و برنامه‌ریزی این فروشگاه ها احیا شوند.

وی با بیان اینکه تجربه کشورهای موفق دنیا در اقتصاد این است که امورات را از دولت متنزع و به بخش خصوصی اضافه کردند‌، گفت: در نشست با نمایندگان مجلس ذکر کردم  که از لایحه‌هایی که بخش خصوصی را قدرتمندتر می‌کند، حمایت کنند و ملاک‌های تشخیص برای رأی موافق و مخالف، تقویت بخش خصوصی و کاهش دخالت بخش دولتی باشد.

خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.