• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1
با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال، محقق شد:

بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی و تأمین آب پایدار تخت عروس اقلید

  • کد خبر : 26836
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی و تأمین آب پایدار تخت عروس اقلید
معاون توسعه عمران و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر فارس گفت: مجتمع آبرسانی و تأمین آب پایدار تخت عروس اقلید با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از فارس؛ جاوید حیاتی درمراسم بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی و تأمین آب پایدار سالم و بهداشتی کانون توسعه تخت عروس شهرستان اقلید اظهار داشت: این مجتمع آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال شامل اجرای خط انتقال آب  به طول ۲۰ کیلیومتر ، احداث مخزن ذخیره بتنی ۵۰۰ متر مکعبی ، اجرای شبکه داخلی شهرک به طول ۱۰ کیلومتر به بهره برداری رسید.

معاون توسعه عمران و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر فارس بیان داشت: تأمین آب پایدار و با کیفیت نقش ویژه‌ای در افزایش بهداشت و سلامت و جلوگیری از بیماری‌های مختلف این قشر از جامعه دارد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این مجتمع ۴۰۰ خانوار عشایری از نعمت آب سالم بهداشتی و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه مطالعات تأمین آب و طراحی خط انتقال آب و شبکه توزیع در این کانون اسکان از سال‌های گذشته صورت گرفت اذعان داشت: این عملیات به دلیل عدم تأمین اعتبار لازم محقق نشده بود.

حیاتی با اشاره به سال ۱۳۹۸ به عنوان زمان فراهم شدن فرصت قانونی به منظور تأمین آب پایدار در مناطق عشایر و توسعه شبکه های توزیع آب اضافه کرد: در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ از محل اعتبارات بند ه تبصره ۴ صندوق توسعه ملی مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبارات فراهم و تخصیص داده شد به‌طوریکه تعداد ۲۰ طرح در قالب مجتمع‌های آبرسانی در مناطق عشایری عملیاتی و به بهره‌برداری رسید.

محسن محمدی ،معاون توسعه مدیرت منابع انسانی اداره کل امور عشایر فارس از تصویب مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال به منظور توسعه شبکه‌های توزیع آب پایدار در مناطق عشایری از محل اعتبارت بند ه تبصره ۴ در قانون بودجه ۹۹ در سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: تعداد ۱۵ پروژه در قالب مجتمع‌های آبرسانی و تأمین آب پایدار عملیاتی خواهد شد.

گفتنی است؛ شهرستان‌‌های اقلید و آباده محل ییلاق بخشی از عشایر ایل قشقایی و خمسه از طوایف عمله، ششبلوکی، کرد شولی و باصری جمعا به تعداد ۵۹۶۰  خانوار کوچنده است.

خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.