• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1
رئیس جهاد کشاورزی سمیرم:

اجرای طرح محصول خوب در ۱۷ هکتار باغات سیب درختی شهرستان سمیرم

  • کد خبر : 26826
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
اجرای طرح محصول خوب در ۱۷ هکتار باغات سیب درختی شهرستان سمیرم
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم گفت: امسال طرح محصول خوب در سطح ۱۷ هکتار باغات سیب درختی شهرستان سمیرم اجر شد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان؛ احمد تیموری با اعلام این خبر اظهار داشت: از مزایای طرح محصول خوب، تولید بهترین محصول با استفاده از کمترین سم است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی انجام شده از مجموع تولید محصول سیب‌درختی ۶۰ درصد محصولات درجه‌یک، ۳۰ درصد درجه ۲ و ده درصد از محصولات تولیدی سیب درجه سه و صنعتی خواهد بود.

وی یادآور شد: شهرستان سمیرم دارای ۲۲ هکتار باغ سیب‌درختی اعم از، سیب گلاب، رد و گلدن است که برداشت ۶ هزار تن سیب گلاب در تابستان انجام شد.

وی از آغاز برداشت سیب پاییزه رد و گلدن از ۱۵ شهریور ماه در پادنا  خبر داد و گفت:پیش‌بینی می‌شود عملیات برداشت سیب درختی پاییزه تا پایان آبان‌ماه به طول انجامد.

وی بیماری کرونا را عاملی اثرگذار بر تعداد کارگران برشمرد و با تأکید بر اینکه کارگران خارج از شهرستان و استان برای سیب‌چینی به این شهرستان می‌آیند متذکر شد: جلسه‌ای در این زمینه در فرمانداری با حضور مسئولین شبکه بهداشت و درمان برگزار شد که جهت تأمین نیرو همکاری شود.

تیموری خاطرنشان کرد: در فصل برداشت سیب درختی، روزانه به ۱۵ هزار نفر نیروی کارگر در شهرستان نیاز است که کارفرما باید با توجه به پروتکل بهداشتی تعریف‌شده نظارت لازم و کافی را داشته باشند و از کارگران وردی از استان‌های دیگر تست سلامت گرفته شود.

این مسئول حوزه کشاورزی قیمت‌گذاری محصول سیب و حمل‌ و نقل را دو مشکل مهم در بخش سیب درختی در شهرستان سمیرم عنوان کرد و خاطر نشان کرد: قیمت‌گذاری انجام‌شده در بازار سیب مربوط به عرضه و تقاضا است و دولت نمی‌تواند در این زمینه ورود پیدا کند.

 وی اذعان داشت: امسال سیب درجه‌یک به قیمت ۴ هزار و پانصد تومان و سیب درجه‌دو به قیمت ۲ هزار و دویست تومان قیمت‌گذاری شده است.

خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.