• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاوررزی استان گلستان:

ما در سال جهش تولید در حال تقویت تولید داخلی استان هستیم

  • کد خبر : 26561
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
ما در سال جهش تولید در حال تقویت تولید داخلی استان هستیم
حمید هزارجریبی افزود: ما درصدد هستیم با بررسی های کارشناسی از ظرفیت ها و پتانسیل های شرکت های تولید کننده کود، نیاز کودهای فسفاته را از طریق تولید داخل استان تامین کنیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از گرگان، حمید هزارجریبی افزود: ما درصدد هستیم با بررسی های کارشناسی از ظرفیت ها و پتانسیل های شرکت های تولید کننده کود، نیاز کودهای فسفاته را از طریق تولید داخل استان تامین کنیم. وی خاطرنشان کرد: هر  شرکتی که بتواند بر اساس استانداردهای مشخص شده وزارت جهادکشاورزی و دستگاه های نظارتی مانند موسسه تحقیقات خاک و آب کودهای کشاورزی را تولید کند، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور محصولشان را به صورت کامل به شرط داشتن کیفیت و استانداردهای لازم، برنده شدن در مناقصه و نیاز بخش کشاورزی خریداری می کند.
هزار جریبی به ظرفیت تولید ۱۵۰۰۰تن کود سوپرفسفات ساده شرکت کیمیا کود گلستان در سبد کودهای یارانه ای اشاره کرد که شرکت خدمات حمایتی استان پس از بازدیدهای مستمر از خط تولید این شرکت مستقیما با شرکت تولید کننده وارد مذاکره شده و این شرکت نیز پس از برنده شدن در  مناقصه با شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور برای تامین کود سوپر فسفات قرارداد بسته است.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان افزود: ما آمادگی کامل برای توانمند سازی دیگر شرکت های تولید داخل را داریم.
وی در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مشکلی در تامین کود ازته برای کشت محصولات اساسی این استان وجود نداشت و به اندازه نیاز کشاورزان تامین شده است.
هزار جریبی با اشاره به آمار تامین بیش از ۵۰ هزارتن کود ازته (۴۳ درصد از برنامه ابلاغی سالیانه) از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: در مقایسه با سال گذشته که بیش از ۴۷ هزارتن بوده، ۶ درصد رشد داشته است.
ارسال خبر: شبیر دائمی
لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.