• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

مهار بموقع حریق در عرصه های منابع طبیعی فارس

  • کد خبر : 26458
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
مهار بموقع حریق در عرصه های منابع طبیعی فارس
احداث به موقع آتش بر در آتش سوزی منطقه چشمه ریزک خسروشیرین آباده جان صدها هکتار از مراتع و عرصه های منابع طبیعی را نجات داد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)، احداث به موقع آتش بر در آتش سوزی منطقه چشمه ریزک خسروشیرین آباده جان صدها هکتار از مراتع و عرصه های منابع طبیعی را نجات داد.
اکبر رحیمی حقیقی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده با اعلام این خبر گفت: پس از وقوع آتش سوزی در اراضی ملی موسوم به مراتع چشمه ریزک خسروشیرین این شهرستان هماهنگی های لازم با مدیریت ستاد بحران شهرستان انجام و در نهایت با همکاری بخشدار مرکزی، دهیار، عوامل انتظامی و نیروهای مردمی و قرقبانان فصلی و با استفاده از ماشین آلات کشاورزان و پیمانکاران منطقه و با ایجاد آتش بر حریق به طور کامل مهار شد.
وی اظهار داشت: اطلاع رسانی فوری و حضور به موقع نیروهای اطفای حریق و همکاری خوب مردم باعث شد تا این حریق در کوتاه ترین زمان مهار و حداقل خسارت به عرصه های ملی وارد شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده ضمن قدردانی از فرماندار، بخشدار و مجموعه مدیریت ستاد بحران و نیز دهیاری خسروشیرین اظهار امیدواری کرد با این سطح از آمادگی و همکاری امسال شاهد کمترین میزان خسارت ناشی از آتش سوزی ها در عرصه های منابع طبیعی باشیم.
همچنین با تلاش نیروهای منابع طبیعی شهرستان رستم آتش سوزی گسترده در ارتفاعات صعب العبور پرزه و کوشک سفلی این شهرستان مهار شد.
سید بهاالدین سادات رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم با اعلام این خبر گفت: براساس گزارشات مردمی مبنی بر وقوع آتش سوزی در ارتفاعات این منطقه بلافاصله نیروهای منابع طبیعی به محل اعزام و وارد عملیات اطفای حریق شدند.
وی افزود: با توجه به کوهستانی بودن منطقه ونیز شیب بالای ۸۰ درصد و پوشش بالای درختان بلوط و درختچه های بومی و خشکیدگی درختان و ریزش کوه و پرتاب سنگ عملیات اطفاء حریق باکندی مواجه شده بود اما در نهایت با تلاش شبانه روزی ماموران منابع طبیعی و نیروهای محلی روستاهای همجوار این حریق که بطور ناپیوسته ۴ روز ادامه داشت بلاخره به طور کامل مهار گردید.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.