• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

آتش سوزی در هر هکتار جنگل ۳۴۰ میلیون تومان خسارت وارد می‌کند

  • کد خبر : 26276
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
آتش سوزی در هر هکتار جنگل ۳۴۰ میلیون تومان خسارت وارد می‌کند

مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان با بیان اینکه میزان خسارت آتش‌سوزی در هکتار مراتع تا ۸ میلیون تومان برآورد می‌شود گفت: آتش سوزی در هر هکتار جنگل ۳۴۰ میلیون تومان خسارت وارد می‌کند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان؛ منصور شیشه‌فروش اظهار داشت: مراتع بسیار مهم هستند و به عنوان […]

مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان با بیان اینکه میزان خسارت آتش‌سوزی در هکتار مراتع تا ۸ میلیون تومان برآورد می‌شود گفت: آتش سوزی در هر هکتار جنگل ۳۴۰ میلیون تومان خسارت وارد می‌کند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان؛ منصور شیشه‌فروش اظهار داشت: مراتع بسیار مهم هستند و به عنوان ذخائر ارزشمندی برای هر منطقه‌ای محسوب می‌شوند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان بیان کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده آتش سوزی در مراتع می‌تواند در هر هکتار تا ۸ میلیون تومان خسارت و در جنگل‌ها در هر هکتار حدود ۳۴۰ میلیون تومان خسارت وارد کند.
وی با بیان اینکه حفظ مراتع و جنگل‌ها بسیار با اهمیت است گفت: نیاز به ۳ سال بعد از حریق به بلوغ برای احیا مجدد مراتع، از بین رفتن حیات وحش، آلودگی ناشی از آتش سوزی، خطرات آسیب‌های بدنی برای افراد موثر در مهار آتش، تخریب ارگانیسم‌های داخل خاک، صرف هزینه برای احیای مرتع و کمرنگ شدن کارکت‌های مرتع از جمله عدم تولید اکسیژن تأثرات منفی آتش‌سوزی مراتع و جنگلهاست.
این مسئول مساحت سطح استان اصفهان را ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار دانست و گفت: این استان دارای ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مرتع، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار بیابان و ۱۰۰ هزار هکتار جنگل است.
شیشه‌فروش با بیان اینکه برای یک میلیون هکتار مرتع امکان وقوع حریق وجود دارد اضافه کرد: اقدامات انجام شده برای کنترل حریق در استان اصفهان شامل تهیه پهنه وری استان از نظر خطرپذیری و تشکیل ۱۹۸ سامانه عرفی است.
وی مراتع فریدن، بویین و میاندشت، خوانسار، چادگان، فریدون شهر، سمیرم، دهاقان، گلپایگان، نطنز، شهرضا، کاشان و لنجان را مناطقی دانست که احتمال حریق در آنها زیاد است و گفت: ۹۵ درصد علت حریق در سال گذشته عامل انسانی بوده است.
وی افزود: ۷۰ پایگاه اطفای حریق در مناطق توسط منابع طبیعی ایجاد شده است.
خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.