• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان:

شیر تولیدی در اصفهان ۲ و نیم برابر مصرف سالانه هر اصفهانی است

  • کد خبر : 26243
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
شیر تولیدی در اصفهان ۲ و نیم برابر مصرف سالانه هر اصفهانی است
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: تولید شیر در اصفهان، ۲.۴ برابر مصرف سالانه شیر هر نفر در استان اصفهان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: تولید شیر در اصفهان، ۲.۴ برابر مصرف سالانه شیر هر نفر در استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان؛ حسین ایراندوست با اشاره به روز جهانی شیر و اهمیت این روز برای ارتقای سلامت شهروندان اظهار داشت: هر ساله جشن‌هایی در نخستین روز ماه ژوئن مصادف با یازدهم خردادماه با عنوان روز جهانی شیر در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان بیان داشت: سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) نزدیک به دو دهه است که امروز را به عنوان روز جهانی شیر انتخاب کرده تا به نقش مهم صنایع لبنی در توسعه اقتصادی، تغذیه و معیشت و سلامت جامعه گوشزد کند.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات لبنی در کشور است، تصریح کرد: با وجود دامداران سخت کوش و هوشمند اصفهانی، این استان رتبه نخست تولید شیرخام در کشور را دارد و با تولید سالیانه بالغ بر ۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تن و همچنین رتبه اول در زمینه تولید شیر به ازای هر رأس گاو را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: استان اصفهان از نظر تعداد گاوداری‌های شیری و ارزش اصلاحی گاو شیری اصیل و همچنین از نظر افزایش بهره وری در گاوداری‌های صنعتی رتبه اول را در کشور دارد.

ایراندوست با بیان اینکه در استان اصفهان اولین مرکز تخصصی پرورش تلیسه شیری در سطح کشور وجود دارد، گفت: این مرکز تأمین کننده تلیسه ممتاز برای سایر استان‌ها است.
خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.